Ingrid Lund
Ingrid Lund
Formidling
-
Intervju
Barns medvirkning
-
Vitenskapelig foredrag
I dialog mot mobbing
-
Faglig foredrag
Dialogmodellen i forebyggende arbeid mot mobbing
-
Intervju
Kritisk til kutt i spesialundervisning
-
Vitenskapelig foredrag
In Dialogue with Pupils on the understanding of Bullying
-
Faglig foredrag
Forskningsbaserte tiltak i arbeidet for et trygt og godt skolemiljø
-
Vitenskapelig foredrag
Ledelse i barnehagen i arbeidet for et trygt barnehagemiljø
-
Intervju
Disse mobbetallene bekymrer: – Må gjøres noe nytt
-
Intervju
Elevundersøkelsen 2023
-
Faglig foredrag
Når voksne krenker i barnehage og skole
-
Vitenskapelig foredrag
Ledelse i barnehage i arbeidet for inkluderende praksis
-
Faglig foredrag
Atferd som utfordrer i skolen
-
Faglig foredrag
Med ledelsen i front
-
Faglig foredrag
Inkluderende barnehagemiljø
-
Faglig foredrag
Når voksne krenker i barnehagen. Hvordan tilrettelegge for en trygg inkluderende kommunikasjons- og tilbakemeldingskultur
-
Intervju
Ny studie: Slik påvirkes barnet ditt av kjefting
-
Intervju
Nasjonal og internasjonal forskning på mobbing i barnehagen
-
Vitenskapelig foredrag
‘Dialoque with Pupils of the Understanding of Bullying’
-
Intervju
Engstelige barn i møte med for store forventninger
-
Intervju
Foe mye tilrettelegging for elever i skolen?
-
Intervju
Ludvig slår tilbake: En hårreisende svikt
-
Vitenskapelig foredrag
I samarbeid med barn, foreldre og kollegaer for et trygt og godt barnehage- og skolemiljø
-
Faglig foredrag
Inkluderende skole og barnehage
-
Faglig foredrag
Dialogen som forebyggende tiltak for et trygt og godt skolemiljø
-
Faglig foredrag
Voksenrollen i møte med atferd som utfordrer i en inkluderende barnehage
-
Faglig foredrag
Inkluderende praksis i barnehage og skole
-
Faglig foredrag
Voksen som krenker barn i barnehagen § 43 i kapittel 8
-
Intervju
Urovekkende funn i ny studie om stille barn
-
Faglig foredrag
Inkluderende barnehage- og skolemiljø
-
Vitenskapelig foredrag
Når voksne krenker i barnehage og skole
-
Faglig foredrag
Sårbarhet og atferd som utfordrer i barnehagen
-
Vitenskapelig foredrag
Inkluderende læringsmiljø i barnehage og skole
-
Intervju
Det føles godt å vinne frem.Det skal ikke være sånn at ingen bryr seg
-
Intervju
Kjefting er også krenkelse
-
Intervju
Årsaken til ufrivillig skolefravær kan være hva som helst, og da mener jeg hva som helst.
-
Intervju
Vi må ta ansvar for vår egen reaksjon i møte med atferd som utfordrer oss
-
Vitenskapelig foredrag
Barnehagemiljø for alle
-
Vitenskapelig foredrag
Foreldre som risiko- og beskyttelsesfaktor i arbeidet mot mobbing
-
Intervju
Dialogmodellen i skolen
-
Faglig foredrag
Inkluderende barnehagemiljø
-
Faglig foredrag
Voksne som krenker i barnehagen
-
Faglig foredrag
Voksne som krenker
-
Vitenskapelig foredrag
Inkluderende arbeidsmiljø
-
Faglig foredrag
I samarbeid og dialog for et trygt og godt barnehage- og skolemiljø
-
Vitenskapelig foredrag
Inkluderende praksis i SFO
-
Faglig foredrag
Voksne som krenker barn i barnehagen. Hva gjør vi for å forebygge, stoppe og følge opp dette på en god måte?
-
Intervju
Fra tabu til lovverk
-
Vitenskapelig foredrag
I samarbeid for en inkluderende skole
-
Vitenskapelig foredrag
Særskilt sårbare barn i barnehage og skole.
-
Intervju
Lærerrollen og engstelige elever med Ingrid Lund.
-
Vitenskapelig foredrag
Foreldresamarbeid i arbeidet mot mobbing
-
Vitenskapelig foredrag
Veilederrollen og individets plass i fellesskapet
-
Vitenskapelig foredrag
Mot en nyere forståelse av mobbing i et folkehelseperspektiv
-
Vitenskapelig foredrag
Spesialpedagogikken og tverrfaglig samarbeid
-
Vitenskapelig foredrag
I dialog med foreldrene i barnehagen- Dialogmodellen
-
Vitenskapelig foredrag
Barns sårbarhet
-
Vitenskapelig foredrag
Foreldresamarbeid i barnehagen
-
Vitenskapelig foredrag
Voksne som krenker barn i barnehagen
-
Intervju
Professor: – Voksne som krenker, gjør barn sårbare
-
Vitenskapelig foredrag
Den gode samtalen
Publikasjoner
-
Programdeltagelse
Utenforskap i jula
-
Kronikk
Hvorfor er det så vanskelig å si ifra når voksne krenker barn?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Innagerende atferd i skolen
-
Vitenskapelig monografi
Det stille atferdsproblemet
-
Programdeltagelse
Det stille atferdsproblemet
-
Intervju tidsskrift
Barnehagesektorens forståelse, implementering og etterlevelse av barnehageloven kapittel VIII Psykososialt barnehagemiljø
-
Programdeltagelse
Mobbetallene stiger
-
Kronikk
Såpass må du tåle
-
Kronikk
Er det for «lett å vara kødd» i norsk skole uten at voksne sier stopp?
-
Kronikk
Stopp nedbemanningen i skolen
-
Kronikk
Barns atferd er et språk som må leses av voksne
-
Kronikk
Må stille spørsmål ved om de hendene vi faktisk har i barnehagen anvendes på best mulig måte
-
Kronikk
Barn og unges atferd er et speilbilde av et samfunn i endring
-
Kronikk
Mangelfulle systemer for konfliktutsatte stipendiater
-
Faglig kapittel
Et trygt og godt psykososialt barnehagemiljø
-
Intervju tidsskrift
Professor om voldelige klasserom
-
Intervju tidsskrift
Flere skoler sliter med høye mobbetall
-
Intervju tidsskrift
Barnehagen bryter loven, og barnehagen får slakt: Veldig alvorlig
-
Kronikk
Tidlig innsats og spesialpedagogikkens rolle
-
Annen presentasjon
Formidlingsprisen 2022
-
Dokumentar
Store små mennesker
-
Digitale læremidler
Dialogmodellen for skole
-
Kronikk
Knask eller knep? Foreldre kan ta grep!.
-
Kronikk
Trenger vi egentlig mobbebegrepet?
-
Rapport
Dialog og samarbeid i arbeidet mot mobbing i skolen
-
Kronikk
Knask eller knep? Foreldre kan ta grep!
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Dialoger i tidlig innsats mot mobbing
-
Kronikk
I dialog mot mobbing
-
Kronikk
Kjefting er krenkelse
-
Kronikk
"Kødd er ihvertfall ikke mobbing!"
-
Kronikk
Voksne som krenker barn i barnehagen
-
Populærvitenskapelig bok
Barnehagekultur- utfordringer og muligheter
-
Vitenskapelig artikkel
"Jeg er en skam for verden" Mobbingens konsekvenser og skammens betydning
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Ledelsens betydning for samarbeid i barnehagen.
-
Kronikk
Foreldre og skolen som risiko- og beskyttelsesfaktorer i skolemiljøsaker
-
Dokumentar
Bak fasaden: Mobbingens pris