Ingrid Lund
Professor IIEkspert ⭐️
Professor IIEkspert ⭐️
Ingrid Lund
Avdelinger
Faggruppe for pedagogikk | Institutt for pedagogikk
Cristin ID
329080Formidling
- Intervju
Auke i elevar som blir mobba av vaksne: – Det er ikkje ein skam
- Intervju
Barns medvirkning
- Vitenskapelig foredrag
I dialog mot mobbing
- Faglig foredrag
Dialogmodellen i forebyggende arbeid mot mobbing
- Intervju
Kritisk til kutt i spesialundervisning
- Vitenskapelig foredrag
In Dialogue with Pupils on the understanding of Bullying
- Faglig foredrag
Forskningsbaserte tiltak i arbeidet for et trygt og godt skolemiljø
- Vitenskapelig foredrag
Ledelse i barnehagen i arbeidet for et trygt barnehagemiljø
- Intervju
Disse mobbetallene bekymrer: – Må gjøres noe nytt
- Intervju
Elevundersøkelsen 2023
- Faglig foredrag
Når voksne krenker i barnehage og skole
- Vitenskapelig foredrag
Ledelse i barnehage i arbeidet for inkluderende praksis
- Faglig foredrag
Atferd som utfordrer i skolen
- Faglig foredrag
Med ledelsen i front
- Faglig foredrag
Inkluderende barnehagemiljø
- Faglig foredrag
Når voksne krenker i barnehagen. Hvordan tilrettelegge for en trygg inkluderende kommunikasjons- og tilbakemeldingskultur
- Intervju
Ny studie: Slik påvirkes barnet ditt av kjefting
- Intervju
Nasjonal og internasjonal forskning på mobbing i barnehagen
- Vitenskapelig foredrag
‘Dialoque with Pupils of the Understanding of Bullying’
- Intervju
Engstelige barn i møte med for store forventninger
- Intervju
Foe mye tilrettelegging for elever i skolen?
- Intervju
Ludvig slår tilbake: En hårreisende svikt
- Vitenskapelig foredrag
I samarbeid med barn, foreldre og kollegaer for et trygt og godt barnehage- og skolemiljø
- Faglig foredrag
Inkluderende skole og barnehage
- Faglig foredrag
Dialogen som forebyggende tiltak for et trygt og godt skolemiljø
- Faglig foredrag
Voksenrollen i møte med atferd som utfordrer i en inkluderende barnehage
- Faglig foredrag
Inkluderende praksis i barnehage og skole
- Faglig foredrag
Voksen som krenker barn i barnehagen § 43 i kapittel 8
- Intervju
Urovekkende funn i ny studie om stille barn
- Faglig foredrag
Inkluderende barnehage- og skolemiljø
- Vitenskapelig foredrag
Når voksne krenker i barnehage og skole
- Faglig foredrag
Sårbarhet og atferd som utfordrer i barnehagen
- Vitenskapelig foredrag
Inkluderende læringsmiljø i barnehage og skole
- Intervju
Det føles godt å vinne frem.Det skal ikke være sånn at ingen bryr seg
- Intervju
Kjefting er også krenkelse
- Intervju
Årsaken til ufrivillig skolefravær kan være hva som helst, og da mener jeg hva som helst.
- Intervju
Vi må ta ansvar for vår egen reaksjon i møte med atferd som utfordrer oss
- Vitenskapelig foredrag
Barnehagemiljø for alle
- Vitenskapelig foredrag
Foreldre som risiko- og beskyttelsesfaktor i arbeidet mot mobbing
- Intervju
Dialogmodellen i skolen
- Faglig foredrag
Inkluderende barnehagemiljø
- Faglig foredrag
Voksne som krenker i barnehagen
- Faglig foredrag
Voksne som krenker
- Vitenskapelig foredrag
Inkluderende arbeidsmiljø
- Faglig foredrag
I samarbeid og dialog for et trygt og godt barnehage- og skolemiljø
- Vitenskapelig foredrag
Inkluderende praksis i SFO
- Faglig foredrag
Voksne som krenker barn i barnehagen. Hva gjør vi for å forebygge, stoppe og følge opp dette på en god måte?
- Intervju
Fra tabu til lovverk
- Vitenskapelig foredrag
I samarbeid for en inkluderende skole
- Vitenskapelig foredrag
Særskilt sårbare barn i barnehage og skole.
- Intervju
Lærerrollen og engstelige elever med Ingrid Lund.
- Vitenskapelig foredrag
Foreldresamarbeid i arbeidet mot mobbing
- Vitenskapelig foredrag
Veilederrollen og individets plass i fellesskapet
- Vitenskapelig foredrag
Mot en nyere forståelse av mobbing i et folkehelseperspektiv
- Vitenskapelig foredrag
Spesialpedagogikken og tverrfaglig samarbeid
- Vitenskapelig foredrag
I dialog med foreldrene i barnehagen- Dialogmodellen
- Vitenskapelig foredrag
Barns sårbarhet
- Vitenskapelig foredrag
Foreldresamarbeid i barnehagen
- Vitenskapelig foredrag
Voksne som krenker barn i barnehagen
- Intervju
Professor: – Voksne som krenker, gjør barn sårbare
Publikasjoner
- Programdeltagelse
Utenforskap i jula
- Kronikk
Hvorfor er det så vanskelig å si ifra når voksne krenker barn?
- Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Innagerende atferd i skolen
- Vitenskapelig monografi
Det stille atferdsproblemet
- Programdeltagelse
Det stille atferdsproblemet
- Intervju tidsskrift
Barnehagesektorens forståelse, implementering og etterlevelse av barnehageloven kapittel VIII Psykososialt barnehagemiljø
- Programdeltagelse
Mobbetallene stiger
- Kronikk
Såpass må du tåle
- Kronikk
Er det for «lett å vara kødd» i norsk skole uten at voksne sier stopp?
- Kronikk
Stopp nedbemanningen i skolen
- Kronikk
Barns atferd er et språk som må leses av voksne
- Kronikk
Må stille spørsmål ved om de hendene vi faktisk har i barnehagen anvendes på best mulig måte
- Kronikk
Barn og unges atferd er et speilbilde av et samfunn i endring
- Kronikk
Mangelfulle systemer for konfliktutsatte stipendiater
- Faglig kapittel
Et trygt og godt psykososialt barnehagemiljø
- Intervju tidsskrift
Professor om voldelige klasserom
- Intervju tidsskrift
Flere skoler sliter med høye mobbetall
- Intervju tidsskrift
Barnehagen bryter loven, og barnehagen får slakt: Veldig alvorlig
- Kronikk
Tidlig innsats og spesialpedagogikkens rolle
- Annen presentasjon
Formidlingsprisen 2022
- Dokumentar
Store små mennesker
- Digitale læremidler
Dialogmodellen for skole
- Kronikk
Knask eller knep? Foreldre kan ta grep!.
- Kronikk
Trenger vi egentlig mobbebegrepet?
- Rapport
Dialog og samarbeid i arbeidet mot mobbing i skolen
- Kronikk
Knask eller knep? Foreldre kan ta grep!
- Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Dialoger i tidlig innsats mot mobbing
- Kronikk
I dialog mot mobbing
- Kronikk
Kjefting er krenkelse
- Kronikk
"Kødd er ihvertfall ikke mobbing!"
- Kronikk
Voksne som krenker barn i barnehagen
- Populærvitenskapelig bok
Barnehagekultur- utfordringer og muligheter
- Vitenskapelig artikkel
"Jeg er en skam for verden" Mobbingens konsekvenser og skammens betydning
- Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Ledelsens betydning for samarbeid i barnehagen.
- Kronikk
Foreldre og skolen som risiko- og beskyttelsesfaktorer i skolemiljøsaker
- Dokumentar
Bak fasaden: Mobbingens pris