Karianne Franck
FørsteamanuensisEkspert ⭐️
FørsteamanuensisEkspert ⭐️
Karianne Franck
Avdelinger
Faggruppe for pedagogikk | Institutt for pedagogikk
Cristin ID
41513Formidling
- Vitenskapelig foredrag
Dokumentasjon som sosialt fenomen i forskning. En meta-narrativ review av hvordan dokumentasjon konseptualiseres i barnehageforskning
- Vitenskapelig foredrag
Sakkyndig vurdering. Presentasjon av ny og pågående forskning ved DMMH
- Vitenskapelig foredrag
Documentation of children's needs in special education
- Vitenskapelig foredrag
Children's right to be heard in special education documents
- Faglig foredrag
Inkluderende praksiser. Planleggingsdag
- Faglig foredrag
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
- Faglig foredrag
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
- Faglig foredrag
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
- Faglig foredrag
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
- Vitenskapelig foredrag
«Rom for alle» - et samarbeid mellom praksisfeltet og UH for å utvikle barnehagelærerutdanningens fokus på inkludering og barn med særskilte behov
- Faglig foredrag
Barnehagelæreres kompetanse om inkludering og barn med særskilte behov
- Vitenskapelig foredrag
Approaches to Documentation in Early Childhood Education Research: Meta-Narrative Review
- Vitenskapelig foredrag
Young children's right to be heard in special education assessments and documents
- Faglig foredrag
Luba-prosjekt: Barnehagelæreres kompetanse om inkludering og barn med særskilte bevho
- Faglig foredrag
Utenforskap og inkluderende læringsmiljø
- Vitenskapelig foredrag
The Dilemma of Documentation in the Lives of Nordic Children
- Vitenskapelig foredrag
Documentalized special education in Nordic ECEC. - Exploring tensions and negotiations in public debates
- Vitenskapelig foredrag
Decision-making and documentation on special educational support in Finnish and Norwegian Early Childhood Education and Care (ECEC)
- Faglig foredrag
Internasjonale strømninger og inkludering - Konflikter i sandkassa
- Vitenskapelig foredrag
Aktuelle debatter i barnehagefeltet og barnet som being og becoming.
- Faglig foredrag
Normalitet og avvik
- Vitenskapelig foredrag
«Hun er ikke så flink til å dele» En alternativ tilnærming til sosiale normer om deling i barnehagen.
- Faglig foredrag
Presentasjon av Følgeevaluering kompetansestrategi, delrapport 3, kapitler om fagskoletilbudet
- Faglig foredrag
Grenseoppgangen mellom spesialpedagogikk og allmennpedagogikk
- Intervju
Spesialundervisning i barnehagen øker
- Intervju
"Ikke let med lupe" i Adressavisen
- Vitenskapelig foredrag
Intercultural competence in ECEC institutions in Norway
- Vitenskapelig foredrag
Kompeanse for mangfold
- Vitenskapelig foredrag
Barn i gråsonen. Ansattes forståelse og vurdering av barns evne til å dele.
- Faglig foredrag
Grenseland mellom normalitet og avvik i barnehagen
- Faglig foredrag
Grenselandet mellom normalitet og avvik
- Vitenskapelig foredrag
Competence and context. Constructing the (in)competent child in Norwegian day-care institutions
- Vitenskapelig foredrag
Constructing the (in)competent child in Norwegian day-care centres
- Vitenskapelig foredrag
Theoretical parallels and intersections between Childhood Studies and Disability Studies
- Vitenskapelig foredrag
Children with (dis)abilities. - Practice and values in day-care centers
- Vitenskapelig foredrag
Nedsatt funksjonsevne som begrep
- Vitenskapelig foredrag
Understanding the construction processes regarding ‘children with disabilities’ as a cultural category in Norwegian day-care centres. – Methodological challenges
Publikasjoner
- Rapport
Barnehagelæreres kompetanse om inkludering og barn med særskilte behov. Anbefalinger til DMMH
- Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
The paradox of documentation in early childhood special education in Finland and Norway. Debating national documentation policies within a Nordic framework
- Faglig kapittel
Sosialkonstruksjonisme
- Vitenskapelig artikkel
Special education documents and young children's right to be heard
- Vitenskapelig artikkel
The Paradox of Documentation in Early Childhood Special Education in Finland and Norway: Exploring Discursive Tensions in the Public Debate.
- Fagartikkel
Er konsepter barnehagens nye standard?
- Vitenskapelig artikkel
Assessing children's psychosocial well-being: Norwegian early childhood education and care teachers’ challenges when completing a global screening tool
- Vitenskapelig artikkel
Utbredelse av konsepter i norske barnehager
- Vitenskapelig artikkel
The educational context in expert assessments. A study of special education documents of children in ECEC institutions
- Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Hvem og hva er barnehagen for? Debatter i barnehagefeltet sett i lys av ulike forståelser av barn og barndom
- Vitenskapelig artikkel
Material as actor in the enactment of social norms: Engaging with a sociomaterial perspective in childhood studies to avoid the ‘traps of closure’
- Rapport
Følgeevaluering av kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 4. TFoU-rapport 2019:5.
- Rapport
Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 3. TFoU-rapport 2018:11
- Vitenskapelig artikkel
«Hun er ikke så flink til å dele». En alternativ tilnærming til sosiale normer om deling i barnehagen
- Vitenskapelig artikkel
A Continuum Deconstructed: Exploring how Day-care Staff’s Discursive Practices Construct Children as Possibly Impaired
- Rapport
Evaluering av Kompetanse for framtidens barnehage. Delrapport 2. TFoU-rapport 2017:09
- Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Neoliberalisering av normaliteten og det kompetente barnet
- Vitenskapelig artikkel
The (in)competent child: Subject positions of deviance in Norwegian day-care centres
- Doktorgradsavhandling
Constructions of Children In-Between Normality and Deviance in Norwegian Day-care Centres.
- Populærvitenskapelig kapittel/artikkel
Rett til medvirkning for barn med særskilte behov
- Vitenskapelig artikkel
Contributions of disability studies and childhood studies to understanding the construction of "normality" and "disability" in day-care settings
- Vitenskapelig artikkel
Normality and Deviance in Norwegian Day-care Institutions
- Vitenskapelig artikkel
Vold blant unge jenter
- Rapport
Vår mangfoldige identitet: Antropologiske perspektiver Bachelor- Årboka