Nina Scott Frisch

Førsteamanuensis emeritaEkspert ⭐️
Førsteamanuensis emeritaEkspert ⭐️

Nina Scott Frisch

E-post
nsf@dmmh.no
Telefon
73568355
Mobil
92289808
Kontor
1535
Avdelinger
Faggruppe for kunst og håndverk | Institutt for språk, kunst og kultur
Ekspertområder
Tegnedidaktikk, Tegning som dialog i lek og læring, Kunst og håndverk i UH-sektoren
Arbeidsområde
Nina Scott Frisch underviser blant annet i tema som barns tegneutvikling, tegning og tegneundervisning i barnehagen og i skolen, Reggio Emilia-inspirerte pedagogiske tilnærminger, og arkitektur for pedagogikk (barn og rom). Hun veileder / har veiledet masterstudenter ved Program for lærerutdanning (PLU) på NTNU: master i kunstfagsdidaktikk. Hun har sittet i mange ansettelseskommisjoner, samt ledet Ph.D. kommite (PLU/NTNU) og vært midtveis-opponent for Ph.D. studenter ved Ph.D.-programmet Utdanningsvitenskap for lærerutdanning ved HIOA og ved USN.

 

Hun har vært tilknyttet Masteren i barnekultur og kunstpedagogikk (MKP) ved DMMH som leder for studieplanutviklingen og akkrediteringssøknaden inn til NOKUT, og har vært studieprogramleder for dette studiet  i perioden 2017-2021.

Hun har vært lærer og emneansvarlig for Masteroppgavens forskingsdesign og har vært emneansvarlig for Masteroppgaven.

Nå deler hun ansvaret for emne Akademisk skriving og forskningsdesign og Barnekulturelt kunstpedagogisk prosjekt,  samt at hun underviser på MKPs vitenskapsteori- og metodeemne, og på teoriemne.

 

Utdanning

2006 – 2010:   Ph.D. i tegnedidaktikk/pedagogikk ved NTNU med avhandlingen To see the visually controlled.

 

Visiting scholar ved UC Berkeley, USA høstsemesteret 2006; Ph.D. forelesninger og diskusjoner i sosiokulturell teori ved Department of Education – Sociocultural studies.

 

1991 – 1994:   Hovedfag i forming ved Statens Lærerhøgskole i Forming i Oslo med tittel: Sakstegning – en undersøkelse blant lærere på ungdomstrinnet.

 

1987 – 1988:   Forming II, halvårsenhet ved Trondheim Lærerhøgskole.

 

1984 – 1985:   Halvårsenhet i spesialpedagogikk ved DMMH.

 

1980 – 1983:   Treårig lærerutdanning med fordypning i forming ved Trondheim Lærerhøgskole.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.