Svein Sando
Svein Sando
Formidling
-
Faglig foredrag
Livslang lek
-
Faglig foredrag
Livslang lek
-
Populærvitenskapelig foredrag
Barnehageansatte som balansekunstnere i en hverdag preget av komplekse problemstillinger
-
Vitenskapelig foredrag
Barad's Agential Realism from a RE Perspective
-
Vitenskapelig foredrag
Karen Barad: Agential Realism, del 2 - presentasjon og kritikk
-
Vitenskapelig foredrag
Karen Barad: Agential Realism, del 1 - presentasjon og kritikk
-
Faglig foredrag
Undervisningsorganisering og endret struktur mellom forelesning og grupper - videreutvikling ved hjelp av digitale hjelpemidler
-
Faglig foredrag
Ferdighetstrening og gruppeundervisning. Erfaringer fra endrede undervisningsformer i Barnehagelærerutdanningen
-
Vitenskapelig foredrag
Barnehagelæreren som balansekunstner i en hverdag preget av komplekse problemstillinger
-
Vitenskapelig foredrag
An Aristotelian perspective on Bishop's focus on values in education in mathematics
-
Vitenskapelig foredrag
Courage to explore religion and values in Early Childhood Education
-
Vitenskapelig foredrag
Generell kompetanse - ekspertise eller klokskap?
-
Faglig foredrag
Praksislæreren - Utdanningens viktigste lærer?
-
Vitenskapelig foredrag
0-8 Young children and digital technology - Norwegian Report
-
Faglig foredrag
Vi må tørre å vise oss fram
-
Populærvitenskapelig foredrag
Fra teknisk kunnen til digital etisk dannelse
-
Faglig foredrag
Vurdering i praksis.
-
Vitenskapelig foredrag
Young Children (0-8) & Digital Technology. Qualitative study across 19 countries in Europe. National results. Norway
-
Faglig foredrag
Barn og IKT
-
Faglig foredrag
Digital etisk dannelse
-
Faglig foredrag
Digital etisk dannelse i barnehagen
-
Faglig foredrag
Profesjonsetikk i Retningslinjene for barnehagelærerutdanning
-
Vitenskapelig foredrag
Makt- og kjønnsperspektiver på bruk av IKT i barnehagen
-
Populærvitenskapelig foredrag
Barn og IKT. Hva kan voksne bidra med?
-
Vitenskapelig foredrag
Digital danning - mer enn å mestre et tastatur og mus
-
Populærvitenskapelig foredrag
Nordlandsbanens stasjonsarkitektur
-
Vitenskapelig foredrag
Barn og IKT, velsignelse eller forbannelse? Metaperspektiv på barns bruk av IKT
-
Vitenskapelig foredrag
Architecture and citizenship; About the impact of architecture on man
-
Vitenskapelig foredrag
Pictures as ethical instruments in Learning Management Systems
-
Vitenskapelig foredrag
Embodiment as a Guard against Transparent Technologies
Publikasjoner
-
Faglig kapittel
Vitenskapshistorien
-
Faglig kapittel
Fra nysgjerrighet til vitenskap
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
WHEN WORLDVIEW ISSUES AREAT STAKE IN KINDERGARTENS - How Could Virtue Ethics Enhance Student-Teachers’ and Teachers’ Courage to Deal withCases Concerning Religion and Other Worldviewsin Kindergarten?
-
Faglig kapittel
"De tre bukkene Bruse" i tre varianter. Etiske aspekter i et folkeeventyr i gammel og ny utgave
-
Faglig kapittel
Narrativ etikk. Fortelling som materiale for etisk refleksjon
-
Fagbok
Broer og speil. Fortellingens muligheter i barnehage
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Leken som grenseoverskridelse
-
Vitenskapelig artikkel
Digital ethical Bildung as a proactive educational approach against cyberbullying, with Aristotle, Løgstrup and Barad as sources for a philosophical framework
-
Vitenskapelig artikkel
Forenende motsetninger i barnehagelærerhverdagen
-
Anmeldelse
Ingeborg Tveter Thoresen (2015) : Barnehagelæreren. Profesjon, politikk og forskning
-
Fagartikkel
Fundamentale matematikkaktiviteter
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Mot til å stå i det ufullkomne
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Mot, møter og faglighet
-
Rapport
YOUNG CHILDREN (0-8) AND DIGITAL TECHNOLOGY A qualitative exploratory study - National report - Norway
-
Kronikk
Start med barna
-
Rapport
Småbarn og digitale medier 2016. En kvalitativ undersøkelse om norske 0-8-åringers bruk av digitale (online) medier
-
Vitenskapelig artikkel
Makt - og kjønnsperspektiver knyttet til bruk av IKT i barnehagen
-
Doktorgradsavhandling
Barn, IKT og etikk : en studie i digital etisk dannelse, med norske barnehager som case
-
Faglig kapittel
Lek, symboler og ritualer
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Barna som robuste og empatiske ikt-aktører. En etikers betraktninger om utvikling av digital kompetanse i barnehagen
-
Vitenskapelig artikkel
Play and virtuality
-
Vitenskapelig artikkel
Barns bruk av IKT - et etisk sideblikk på teknologiens velsignelser og forbannelser
-
Kronikk
Modelljernbane som allmenndannelse
-
Fagartikkel
Arkitektur, sansing og identitet
-
Fagartikkel
Etikk og IKT
-
Vitenskapelig artikkel
Medynk og nestekjærlighetsbudet En lesning av en artikkel av Z. Bauman i lys av "Den barmhjertige samaritan" - og omvendt
-
Programvare
-
Anmeldelse
Jernbanehistorie
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Hvordan hoppeparadiset ble til
-
Rapport
Etisk blikk på IKT-støttet lærerutdanning : rapport fra et delprosjekt knyttet til forsøket med IKT-støttet allmennlærerutdanning på Høgskolen i Sør-Trøndelag 2001 - 2005
-
Populærvitenskapelig kapittel/artikkel
IKT, barn og kropp
-
Rapport
Mediebarndommen. Artikkelsamling basert på konferanse i Trondheim 27.-28.mars 2003
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Vulnerable bodies as ethical sensors
-
Fagartikkel
Forståelse og opplevelse
-
Fagartikkel
Forståelse og opplevelse. Hermevtikkens blikk på museumsutstillinger i sin allminnelighet og jernbanemuseer i særdeleshet
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Paradishopping - labyrintdans, pilegrimsvandring eller påskeleker?
-
Vitenskapelig artikkel
K. E. Løgstrup and the virtue of travelling
-
Vitenskapelig artikkel
Påsken i Lego
-
Vitenskapelig artikkel
Should we consent to an increase of non-fatal health hazards if that reduces other risks of fatality
Forskningsprosjekter
-
Pågående
Flerkulturelle praksiser i barnehagen
-
Avsluttet
Courage and related values related to religion and worldview in kindergartens
-
Avsluttet
Posthumanistiske aspekter vedrørende barnehagen og barnehagelærerutdanningen
-
Avsluttet
Broer og speil - en bok om fortelling til bruk i kunnskapsområde SRLE i Barnehagelærerutdanningen
-
Avsluttet
Ønsket kompetanse hos barnehagelærere, sett fra tolv erfarne praksislæreres ståsted
-
Avsluttet
Små barn (0-8) og digital teknologi. En kvalitativ eksplorativ studie.