Einar Sundsdal
Professor
Professor
Einar Sundsdal
Departments
Faggruppe for pedagogikk | Institutt for pedagogikk
Cristin ID
10788Dissemination
- Lecture
Lek, undervisning og læring
- Lecture
Overgang barnehage-skole
- Academic lecture
Play and The Curriculum
- Academic lecture
The role of children`s curiosity and playfulness in transition pedagogy
- Academic lecture
Freedom to play and explore in Norwegian out-of-school hours care
- Academic lecture
Forskningsetikk i innovasjonsprosjektet Bedre skolestart for alle
- Academic lecture
Skolen - et sted å leke?
- Lecture
Bedre skolestart forskningsverksted 10 nov.
- Lecture
Pedagogiske tradisjoner
- Lecture
Lek og læring i barnehage og skole
- Academic lecture
The Values of Play in Education
- Academic lecture
"It's complicated." Scheduled play
- Academic lecture
Colonization of play?
- Popular scientific lecture
Lekelyst i barnehage og skole
- Interview
Open Access-tidsskrift med kritisk blikk på det pedagogiske forskningsområdet
- Interview
Forfatterne kommer med et høyt og tydelig varsko på lekens vegne
- Academic lecture
Lek og det lykkelige liv
- Academic lecture
Fra oppdragelse til læring i barnehagen.
- Lecture
Lekens egenverdi og nytterverdi
- Academic lecture
In defense of the intrinsic value of children`s play
- Lecture
Tavleundervisning
- Academic lecture
Friendship among children - a phenomenological perspective
- Academic lecture
Barnet og læreplanen. Norsk lærerutdanning 2017
- Academic lecture
Barneperspektivet og klasseledelse
- Lecture
Vennskap med andre
- Lecture
Leken setter fremtiden fri
- Academic lecture
Danning og lek i et naturalistisk-humanistisk perspektiv
- Academic lecture
John Deweys begrep om respekt for naturen
- Lecture
Heldagsskolen og barneperspektivet
- Academic lecture
Praksishypotesen og lekens egenverdi i pedagogikkens tidsalder
- Academic lecture
Dannelse og den naturalistiske vending
- Academic lecture
Froebel’s idea of play – a hermeneutical challenge
- Academic lecture
Classroom managment and democracy for education - it won't work!
- Academic lecture
Classroom management and democracy in education - a critical discussion
- Academic lecture
Play is what makes life worth living
- Academic lecture
Education for sustainable development - a Dewean reorientation
- Popular scientific lecture
Ansvar og dannelse i barnehagen
- Popular scientific lecture
Danning sett i lys av barnehagens samfunnsmandat og samfunnets krav om effektivitet og utbytte av utdanningen
- Academic lecture
Naturalistisk dannelse - betydning, muligheter og pedagogisk praksis
- Interview
Et lite stykke natur
Publications
- Chapter
Hermeneutikk
- Academic chapter/article/Conference paper
The teacher’s primary responsibility is the uniqueness of every child: the radically learner-sensitive pedagogy of Anna Sethne
- Academic chapter/article/Conference paper
Selvvirksomhet og selvbestemmelse i barnehagen
- Article in business/trade/industry journal
Å være et ugagns menneske
- Feature article
Skolens mangel på mening
- Academic chapter/article/Conference paper
Skolen - et sted å leke?
- Editorial
Et tidsskrift for kritikk, åpenhet og undring
- Editorial
Lederartikkel til temaseksjon (Pedagogikk og kritikk)
- Academic chapter/article/Conference paper
Play and the Pedagogical Apparatus
- Reader opinion piece
Hva mener vi med lek i skolen?
- Academic chapter/article/Conference paper
The Value of Play in Education
- Feature article
Er det plass til barnas lek i skolen?
- Feature article
La skolen etter Coronaviruset bli en lek
- Academic monograph
Barns lek i skolen
- Academic chapter/article/Conference paper
Lek i fritidshem
- Book review
Problematiske program
- Editorial
Notes from the Editors
- Textbook
Lekelyst i barnehagen. Å fremme lekens egenverdi
- Popular scientific article
Snipp snapp snute, oppdragelse er ute!
- Academic chapter/article/Conference paper
Udisiplinert lykke. Lek som motstands- og frigjøringsbegrep
- Academic chapter/article/Conference paper
"...det langsiktige prosjekt som er min tilværelse" Ungdom, fortellinger og forskning
- Academic anthology/Conference proceedings
Ungdom, danning og fellesskap. Samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv
- Article in business/trade/industry journal
Lekens egenverdi i ny rammeplan
- Feature article
Om barns læring
- Feature article
Når oppdragelse fjernes fra barnehagen, står bare læring igjen. Det bør bekymre
- Reader opinion piece
Ny kunnskap om lekens begrunnelse
- Academic article
Oppdragelsens endelikt i barnehagen?
- Book review
Barnehagelæreren i filosofenes lys
- Book review
Filosofi og barnehageliv
- Book review
Pedagogikk på barnas premisser
- Academic chapter/article/Conference paper
Om å verdsette barns lek
- Textbook
Leklust i förskolan. Främja lekens egenvärde
- Academic article
Om å stille feil spørsmål i lekforskningen
- Editorial
Fremtidens skole. Leder
- Article in business/trade/industry journal
Lekelykke i barnehagen
- Academic chapter/article/Conference paper
Lek – det som gör livet värt att leva
- Chapter
Foreldre - barn
- Article in business/trade/industry journal
En venn kan ikke være perkfekt
- Chapter
"Æ ha lært mæ det sjøl!" Læring i barnehagen.
- Academic anthology/Conference proceedings
Barndom i barnehagen: Læring
- Chapter
Leg er livet! Om leg i vuggestuer og børnehaver
- Chapter
Leg er livet! Om leg i vuggestuer og børnehaver
- Popular scientific article
Klassledning och barnperspektivet
- Book review
Mye bra om kritikk. Bokanmeldelse av "Profesjon og kritikk" redigert av B. A. Hennum, M. Pettersvold & S. Østrem.
- Academic chapter/article/Conference paper
Barns vennskap med andre
- Feature article
Heldagsskolen kan true barnets frie lek
- Editorial
Leder (9. april 2015)
- Academic article
Til forsvar for barns spontane lek
- Academic chapter/article/Conference paper
Ubehaget i den dialogiske kulturen: Om misforståelser og bommerter i forskningsprosessen
- Feature article
Barns rett til lek i pedagogikkens tidsalder
- Academic chapter/article/Conference paper
Disiplinert demokrati
- Academic chapter/article/Conference paper
Nymoralisme i norsk pedagogikk
- Academic chapter/article/Conference paper
Lek - det som gjør livet verdt å leve!
- Popular scientific book
Klasseledelsens blindflekker. -om uro, klasseledelse og ny-enkel pedagogikk. Bok 3 i serien "Den profesjonelle lærer"
- Feature article
Barns rett til lek er truet
- Popular scientific article
Er vi økonomiske monstre? Å fremme kjærlighet til naturen - eller hvordan snakker vi om barn i barnehagen
- Short communication
Et større fellesskap av sjeler. Replikk til Anders Burman
- Feature article
Barns rett til lek er truet
- Academic chapter/article/Conference paper
Richard Rorty - Med håp om en bedre fremtid