
Karianne Franck
FørsteamanuensisExpert ⭐️

FørsteamanuensisExpert ⭐️
Karianne Franck
Departments
Faggruppe for pedagogikk | Institutt for pedagogikk
Cristin ID
41513Dissemination
- Academic lecture
Dokumentasjon som sosialt fenomen i forskning. En meta-narrativ review av hvordan dokumentasjon konseptualiseres i barnehageforskning
- Academic lecture
Sakkyndig vurdering. Presentasjon av ny og pågående forskning ved DMMH
- Academic lecture
Documentation of children's needs in special education
- Academic lecture
Children's right to be heard in special education documents
- Lecture
Inkluderende praksiser. Planleggingsdag
- Lecture
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
- Lecture
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
- Lecture
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
- Lecture
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
- Academic lecture
«Rom for alle» - et samarbeid mellom praksisfeltet og UH for å utvikle barnehagelærerutdanningens fokus på inkludering og barn med særskilte behov
- Lecture
Barnehagelæreres kompetanse om inkludering og barn med særskilte behov
- Academic lecture
Approaches to Documentation in Early Childhood Education Research: Meta-Narrative Review
- Academic lecture
Young children's right to be heard in special education assessments and documents
- Lecture
Luba-prosjekt: Barnehagelæreres kompetanse om inkludering og barn med særskilte bevho
- Lecture
Utenforskap og inkluderende læringsmiljø
- Academic lecture
The Dilemma of Documentation in the Lives of Nordic Children
- Academic lecture
Documentalized special education in Nordic ECEC. - Exploring tensions and negotiations in public debates
- Academic lecture
Decision-making and documentation on special educational support in Finnish and Norwegian Early Childhood Education and Care (ECEC)
- Lecture
Internasjonale strømninger og inkludering - Konflikter i sandkassa
- Academic lecture
Aktuelle debatter i barnehagefeltet og barnet som being og becoming.
- Lecture
Normalitet og avvik
- Academic lecture
«Hun er ikke så flink til å dele» En alternativ tilnærming til sosiale normer om deling i barnehagen.
- Lecture
Presentasjon av Følgeevaluering kompetansestrategi, delrapport 3, kapitler om fagskoletilbudet
- Lecture
Grenseoppgangen mellom spesialpedagogikk og allmennpedagogikk
- Interview
Spesialundervisning i barnehagen øker
- Interview
"Ikke let med lupe" i Adressavisen
- Academic lecture
Intercultural competence in ECEC institutions in Norway
- Academic lecture
Kompeanse for mangfold
- Academic lecture
Barn i gråsonen. Ansattes forståelse og vurdering av barns evne til å dele.
- Lecture
Grenseland mellom normalitet og avvik i barnehagen
- Lecture
Grenselandet mellom normalitet og avvik
- Academic lecture
Competence and context. Constructing the (in)competent child in Norwegian day-care institutions
- Academic lecture
Constructing the (in)competent child in Norwegian day-care centres
- Academic lecture
Theoretical parallels and intersections between Childhood Studies and Disability Studies
- Academic lecture
Children with (dis)abilities. - Practice and values in day-care centers
- Academic lecture
Nedsatt funksjonsevne som begrep
- Academic lecture
Understanding the construction processes regarding ‘children with disabilities’ as a cultural category in Norwegian day-care centres. – Methodological challenges
Publications
- Report
Barnehagelæreres kompetanse om inkludering og barn med særskilte behov. Anbefalinger til DMMH
- Academic chapter/article/Conference paper
The paradox of documentation in early childhood special education in Finland and Norway. Debating national documentation policies within a Nordic framework
- Chapter
Sosialkonstruksjonisme
- Academic article
Special education documents and young children's right to be heard
- Academic article
The Paradox of Documentation in Early Childhood Special Education in Finland and Norway: Exploring Discursive Tensions in the Public Debate.
- Article in business/trade/industry journal
Er konsepter barnehagens nye standard?
- Academic article
Assessing children's psychosocial well-being: Norwegian early childhood education and care teachers’ challenges when completing a global screening tool
- Academic article
Utbredelse av konsepter i norske barnehager
- Academic article
The educational context in expert assessments. A study of special education documents of children in ECEC institutions
- Academic chapter/article/Conference paper
Hvem og hva er barnehagen for? Debatter i barnehagefeltet sett i lys av ulike forståelser av barn og barndom
- Academic article
Material as actor in the enactment of social norms: Engaging with a sociomaterial perspective in childhood studies to avoid the ‘traps of closure’
- Report
Følgeevaluering av kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 4. TFoU-rapport 2019:5.
- Report
Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 3. TFoU-rapport 2018:11
- Academic article
«Hun er ikke så flink til å dele». En alternativ tilnærming til sosiale normer om deling i barnehagen
- Academic article
A Continuum Deconstructed: Exploring how Day-care Staff’s Discursive Practices Construct Children as Possibly Impaired
- Report
Evaluering av Kompetanse for framtidens barnehage. Delrapport 2. TFoU-rapport 2017:09
- Academic chapter/article/Conference paper
Neoliberalisering av normaliteten og det kompetente barnet
- Academic article
The (in)competent child: Subject positions of deviance in Norwegian day-care centres
- Doctoral dissertation
Constructions of Children In-Between Normality and Deviance in Norwegian Day-care Centres.
- Popular scientific chapter/article
Rett til medvirkning for barn med særskilte behov
- Academic article
Contributions of disability studies and childhood studies to understanding the construction of "normality" and "disability" in day-care settings
- Academic article
Normality and Deviance in Norwegian Day-care Institutions
- Academic article
Vold blant unge jenter
- Report
Vår mangfoldige identitet: Antropologiske perspektiver Bachelor- Årboka