Kris Kalkman
Kris Kalkman
Dissemination
-
Faglig foredrag
Vente, håpe, leve - familier på flukt møter norsk hverdagsliv
-
Vitenskapelig foredrag
Norwegian parents' experiences of collaboration with ECEC and school in the transition to school
-
Vitenskapelig foredrag
Norwegian caregivers’ perspectives on institutional practices and changes in childhood transitioning from kindergarten to school
-
Faglig foredrag
Key note speaker at International Step by Step Association (June 2019) in the Netherlands. Theme: Early childhood and Care for Refugee Children.
-
Faglig foredrag
Barn med flyktningbakgrunn i barnehagen
-
Faglig foredrag
Deltakende forskning med unge barn som har flyktning bakgrunn
-
Vitenskapelig foredrag
Barnehagen som en integrerings- og inkluderingsarena for nyankomne barn med flyktningbakgrunn
-
Faglig foredrag
Barnehagen som integrerings- og inkluderingsarena for nyankomne barn med flyktningbakgrunn
-
Poster
Do you want this? – a study on the meaning of resettled migrant children’s gift offering in daycare
-
Vitenskapelig foredrag
Childhood and Migration
Publications
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Andregjøring gjennom undervisningsmetoder: En blindsone i norsk skole?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Hijaben: Kampen om frihet, kvinnefrigjøring og den muslimske kvinnens «beste»
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Enhancing Seldom Heard Perspectives in Human-Centred Service Design for Health and Social Care Transformation
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Vente, Håpe, Leve - Familier på flukt møter norsk hverdagslivet
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
"Barnehagelivet er ikke en selvfølge". En kvalitativ studie innføringstilbudets formål og nyankomne barns tilvenning i barnehagen
-
Innledning
Innledning
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Here we like playing princesses - newcomer migrant children`s transitions within day care: exploring role play as an indication of suitability and home and belonging
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Inkludering av nyankomne barn i barnehagen - spenningsfeltet mellom tilhørighet, likeverd, solidaritet og makt
-
Doktorgradsavhandling
Day Care as an integrational arena and inclusive environment: Newcomermigrant girls' sociocultural transitions and negotiations of identity, home and belonging
-
Vitenskapelig artikkel
Here we like playing princesses–newcomer migrant children’s transitions within day care: exploring role play as an indication of suitability and home and belonging
-
Vitenskapelig artikkel
‘Do you want this?’ Exploring newcomer migrant girls’ peer reception in Norwegian day care: Experiences with social exclusion through the exchange of self-made artefacts
-
Vitenskapelig artikkel
‘They need to … ’: Exploring practitioners’ attitudes in relation to newcomer migrant children’s needs in Norwegian day care
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
It takes more than just saying hello. Recently arrived migrant children`s multimodal access strategies, and social positioning work in a Norwegian Kindergarten