Nina Scott Frisch

Førsteamanuensis emeritaExpert ⭐️
Førsteamanuensis emeritaExpert ⭐️

Nina Scott Frisch

Email
nsf@dmmh.no
Phone
73568355
Cellphone
92289808
Office
1535
Departments
Faggruppe for kunst og håndverk | Institutt for språk, kunst og kultur
Expertise
Tegnedidaktikk, Tegning som dialog i lek og læring, Kunst og håndverk i UH-sektoren
Arbeidsområde
Nina Scott Frisch underviser blant annet i tema som barns tegneutvikling, tegning og tegneundervisning i barnehagen og i skolen, Reggio Emilia-inspirerte pedagogiske tilnærminger, og arkitektur for pedagogikk (barn og rom). Hun veileder / har veiledet masterstudenter ved Program for lærerutdanning (PLU) på NTNU: master i kunstfagsdidaktikk. Hun har sittet i mange ansettelseskommisjoner, samt ledet Ph.D. kommite (PLU/NTNU) og vært midtveis-opponent for Ph.D. studenter ved Ph.D.-programmet Utdanningsvitenskap for lærerutdanning ved HIOA og ved USN.

 

Hun har vært tilknyttet Masteren i barnekultur og kunstpedagogikk (MKP) ved DMMH som leder for studieplanutviklingen og akkrediteringssøknaden inn til NOKUT, og har vært studieprogramleder for dette studiet  i perioden 2017-2021.

Hun har vært lærer og emneansvarlig for Masteroppgavens forskingsdesign og har vært emneansvarlig for Masteroppgaven.

Nå deler hun ansvaret for emne Akademisk skriving og forskningsdesign og Barnekulturelt kunstpedagogisk prosjekt,  samt at hun underviser på MKPs vitenskapsteori- og metodeemne, og på teoriemne.

 

Education

2006 – 2010:   Ph.D. i tegnedidaktikk/pedagogikk ved NTNU med avhandlingen To see the visually controlled.

 

Visiting scholar ved UC Berkeley, USA høstsemesteret 2006; Ph.D. forelesninger og diskusjoner i sosiokulturell teori ved Department of Education – Sociocultural studies.

 

1991 – 1994:   Hovedfag i forming ved Statens Lærerhøgskole i Forming i Oslo med tittel: Sakstegning – en undersøkelse blant lærere på ungdomstrinnet.

 

1987 – 1988:   Forming II, halvårsenhet ved Trondheim Lærerhøgskole.

 

1984 – 1985:   Halvårsenhet i spesialpedagogikk ved DMMH.

 

1980 – 1983:   Treårig lærerutdanning med fordypning i forming ved Trondheim Lærerhøgskole.

Use of cookies / Cookies policy

This site uses cookies to offer you a better browsing experience and improve your use of the website. We also measure and analyze usage patterns and engagement for a better understanding of how our services are used.

Acceptance applies to all pages with x in the address. Read more about the use of cookies in our privacy statement. privacy statement

Essential cookies

Essential cookies ensure basic functions such as page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function optimally without these essential cookies, and they are strictly necessary to provide an online service.

Enabling cookies helps you fill out forms effectively on our website. For example, cookies help prevent the same user from submitting the same form multiple times. The information is deleted from the browse after 90 days.

The cookies assess and help us understand how visitors interact with our website. The statistics and information gathered are anonymised.

We use marketing cookies to display content and ads that are relevant and engaging for our visitors.