Nina Scott Frisch
Nina Scott Frisch
Expertise
Arbeidsområde
Hun har vært tilknyttet Masteren i barnekultur og kunstpedagogikk (MKP) ved DMMH som leder for studieplanutviklingen og akkrediteringssøknaden inn til NOKUT, og har vært studieprogramleder for dette studiet i perioden 2017-2021.
Hun har vært lærer og emneansvarlig for Masteroppgavens forskingsdesign og har vært emneansvarlig for Masteroppgaven.
Nå deler hun ansvaret for emne Akademisk skriving og forskningsdesign og Barnekulturelt kunstpedagogisk prosjekt, samt at hun underviser på MKPs vitenskapsteori- og metodeemne, og på teoriemne.
Education
2006 – 2010: Ph.D. i tegnedidaktikk/pedagogikk ved NTNU med avhandlingen To see the visually controlled.
Visiting scholar ved UC Berkeley, USA høstsemesteret 2006; Ph.D. forelesninger og diskusjoner i sosiokulturell teori ved Department of Education – Sociocultural studies.
1991 – 1994: Hovedfag i forming ved Statens Lærerhøgskole i Forming i Oslo med tittel: Sakstegning – en undersøkelse blant lærere på ungdomstrinnet.
1987 – 1988: Forming II, halvårsenhet ved Trondheim Lærerhøgskole.
1984 – 1985: Halvårsenhet i spesialpedagogikk ved DMMH.
1980 – 1983: Treårig lærerutdanning med fordypning i forming ved Trondheim Lærerhøgskole.