Learning to lead

Learning to lead - Knowledge and experience-based multicultural perspectives for enhancing leadership for sustainability in Early Childhood Teacher Education.

Project summary: 
This collaboration project between Queen Maud University College for Early Childhood Education (DMMH, Norway) and Stadio School of Education (STADIO, South Africa) will enhance the joint capacity to provide relevant, high-quality education on leadership for sustainable development in multicultural societies in the field of Early Childhood Education (ECE). The UN SDG Goal 4.2 reaffirms the international community’s focus on a strong education foundation for children through ECE. This focus requires educational institutions to provide future educators with the competence necessary for learning and leading a culture of sustainability. 

The SDG 4.2 and leadership in ECE form the core mutual and strategic interests in the partnership between STADIO and QMUC. The strength of this partnership is anchored in over 20 years of collaboration. In multicultural contexts like South Africa and increasingly Norway, ECE plays a pivotal role as a foundation for lifelong learning and social integration. The Learning to Lead project has an ambition to develop an international perspective-driven study programme and a virtual platform that will promote multiculturally-based leadership training for sustainable development in ECE. The project aims to enhance the quality of the exchange programme between STADIO and QMUC, develop innovative learning methods, engage with research-based knowledge co-production, and scale up our contribution to the SDG 4 focusing on ECE, as well as SDG 17, partnership for the goals. Based on our mutual interests, we want to expand the ongoing cooperation between QMUC and STADIO by reaching more students, lecturers and target groups. Our long experience in working together provides a strong foundation for a successful project. The project results will be available to the public through teaching and learning materials, scientific publications and online media.

 

Project period: 01/2024 - 12/2026
The project is financed by HKdir through "UTFORSK programmet"
Cristin-prosjekt-ID: 2692920

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.