Anette Ringen Rosenberg
Høgskolelektor
Høgskolelektor
Anette Ringen Rosenberg
Avdelinger
Faggruppe for samfunnsfag | Institutt for real-, natur- og samfunnsfag
Cristin ID
1137460Formidling
- Faglig foredrag
Barnekonvensjonen som grunnlag for arbeid med inkludering i barnehagen
- Vitenskapelig foredrag
Menneskerettigheter som begynneropplæring i samfunnsfag
- Vitenskapelig foredrag
Menneskerettigheter som begynneropplæring i samfunnsfag, en lærebokanalyse
- Vitenskapelig foredrag
Menneskerettigheter som begynneropplæring i samfunnsfag
- Vitenskapelig foredrag
Rammeverk for å diskutere og evaluere menneskerettighetsopplæring i barnehagen og småskolen
- Vitenskapelig foredrag
Children as human rights activists?
- Intervju
Månedens ph.d
- Vitenskapelig foredrag
Citizenship in Human Rights Education - A Critical Analysis of the Child as a Citizen in Learning Materials Produced by NGOs for ECEC
- Faglig foredrag
Rethinking digitalization and the right to education post-COVID-19.
- Vitenskapelig foredrag
Human Rights Education in Social Studies for ECEC - A critical look at ECEC children as human rights activists – education for human rights.
- Vitenskapelig foredrag
Menneskerettighetsopplæring i barnehagen – et aksjonsforskningsprosjekt
- Vitenskapelig foredrag
Developing social studies competency from early childhood
- Vitenskapelig foredrag
New insight into profiled kindergartens
- Vitenskapelig foredrag
Profiled kindergartens - a blessing or a curse?
Publikasjoner
- Doktorgradsavhandling
Menneskerettsopplæring som faglig innhold i fagområdet nærmiljø og samfunn : En eksplorerende studie om samfunnsfagdidaktiske utfordringer som kan oppstå når menneskerettsopplæring skal tilpasses barnehager.
- Anmeldelse
Barnekonvensjonen helt nedpå – for nedpå?
- Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Menneskerettigheter som begynneropplæring i samfunnsfag – forenklet eller for enkelt?
- Vitenskapelig artikkel
Children as Human Rights Activists?:Critical Perspectives on NGO and IGO Learning Materials Produced for Early Childhood Education and Care
- Vitenskapelig artikkel
Social studies in early childhood education and care: A scoping review focusing on diversity