Elin Birgitte Ljunggren
Elin Birgitte Ljunggren
Formidling
-
Vitenskapelig foredrag
Reformresponser som – organisatorisk slamming? Kompetanseløftets første fase.
-
Vitenskapelig foredrag
Reform responses- sludging Norwegian ECEC-organization`s work with inclusion?
-
Vitenskapelig foredrag
Barnehagelæreres læring som medforskere i et forskningsprosjekt
-
Faglig foredrag
Leadership in ECEC - input for the Learning to lead project
-
Vitenskapelig foredrag
Pedagogical leadership and gender in Norwegian ECECs
-
Faglig foredrag
Blir det noe læring, da?
-
Faglig foredrag
Blir det noe læring, da?
-
Faglig foredrag
Norwegian Family Policy and Gender Equality
-
Vitenskapelig foredrag
Children’s Perspectives on their Male and Female Teachers in Brazil and Norway
-
Faglig foredrag
Nye krav: styring, konkurranse og foreldreskap. Aktualisert for barnehagemyndigheten
-
Vitenskapelig foredrag
“Kampen om barna”- styreres konkurranseledelse i møtet med en verden i forandring
-
Vitenskapelig foredrag
Utadrettet ledelse og inkluderende praksis- i møte med kompetanseløftet
-
Vitenskapelig foredrag
Gender play: co-creating gender research methods with practitioners and children
-
Faglig foredrag
Organisasjoner som løse og tette koblinger- innspill til lederes arbeid med «Barnas verneombud»- prosjektet
-
Faglig foredrag
FoU-lunsj: Utadrettet barnehageledelse
-
Vitenskapelig foredrag
Men`s understanding of professionalism and career choices in Nordic Early Childhood Education and Care (ECEC)- Resist or surrender?
-
Vitenskapelig foredrag
Exploring the boundaries of parental participation in ECEC-practice
-
Faglig foredrag
Presentasjon av delrapport 6 i følgeevalueringen av kompetanse og rekrutteringsstrategien for barnehagesektoren
-
Faglig foredrag
Leadership and gender in ECEC. (Film and live session)
-
Faglig foredrag
Følgeevaluering av kompetanse- og rekrutteringsstrategien- rapport 5
-
Faglig foredrag
Skråblikk på veiledning. Innstikk til DMMHs "FEIere"
-
Vitenskapelig foredrag
Kvalitet i Barnehagene – funn fra evalueringen av KIB (Systemet for kvalitet i barnehagen)
-
Vitenskapelig foredrag
Pragmatisk barnehagedidaktikk
-
Poster
Health personnel's experiences with implementation of welfare technology in home care services
-
Vitenskapelig foredrag
Etablering av REKOM som hybrid styring av en kompleks barnehagesektor
-
Vitenskapelig foredrag
Ikke fullt og helt, men stykkevis, borte og delt- barnehage didaktisk arbeid i lys av organisasjon og ledelse
-
Vitenskapelig foredrag
Aligning projects: Project management as sense-making processes in ECEC
-
Vitenskapelig foredrag
An intersectional approach to men’s career trajectories in ECEC: Comparisons of Australia, China, and Norway
-
Vitenskapelig foredrag
Men‘s career trajectories in early childhood education and care (ECEC): Perspectives from Australia, China, and Norway
-
Vitenskapelig foredrag
Ser vi tegn til en norsk McBarnehage? Noen refleksjoner om kjeder, organisering og ledelse
-
Vitenskapelig foredrag
Early Childhood Centers (ECC) as learning arenas for work-based Early Childhood Teacher Education (ECTE) students
-
Vitenskapelig foredrag
Barnehagen som læringsarena for ABLU-studenter
-
Vitenskapelig foredrag
Network governance of ECC based skills upgrading for staff in Norwegian ECECs- a preliminary analysis
-
Vitenskapelig foredrag
Barnehagenes translasjonsstrategier - om implementering av rammeplanen
-
Faglig foredrag
Barnehagens rammeplan mellom styring og skjønn. En kunnskapsstatus om implementering og gjennomføring med videre anbefalinger
-
Vitenskapelig foredrag
Lekeressurs som utgangspunkt for barnehagens innovasjonspraksis. Guttenes periferiblikk
-
Vitenskapelig foredrag
Realizing the Norwegian ECEC framework plan - institutional logics and ECEC manager`s translation strategies.
-
Populærvitenskapelig foredrag
En kunnskapsstatus om barnehagens rammeplan- et prosjekts tilblivelse og noen smakebiter fra satusens litteraturgjennomgang
-
Vitenskapelig foredrag
Organizational and Leadership Translation Strategies: The Case of the Norwegian Framework Plan.
-
Vitenskapelig foredrag
Organizing for Quality and Inclusion. Drop-in ECECs in Norway
-
Vitenskapelig foredrag
Young boys as "Play Resources" in ECECs-New Images of masculinity?
-
Vitenskapelig foredrag
User involvement within network governance – a theoretical outline
-
Vitenskapelig foredrag
The gendered institutionalization of innovation: Knowledge-discourses in a Norwegian innovation program
-
Vitenskapelig foredrag
Translating Gender Mainstreaming and Innovation
-
Vitenskapelig foredrag
To be a place with boys and men, a good place to work: Constructions of the gendered ECEC organization
-
Vitenskapelig foredrag
Young boys as "Play Resources" in ECECs – an innovative recruitment initiative.
-
Vitenskapelig foredrag
The sound of silence: Knowledge discourse and gendered institutionalization of innovation in a Norwegian innovation program
-
Vitenskapelig foredrag
Gender Mainstreaming of an Innovation Program: translations of gender
-
Vitenskapelig foredrag
When welfare technology hits the home health care services. A study of health professionals experiences with a digital medical dispenser.
-
Vitenskapelig foredrag
Paper in progress: Knowing innovation. the gendering of research knowledge in a public innovation program
Publikasjoner
-
Vitenskapelig artikkel
Hybridity and Leadership In Norwegian Early Childhood Education and Care Organizations
-
Kronikk
Manglende mangfold i barnehagen
-
Leder
Spesialnummer om ledelse i barnehagen
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Does Leadership Matter? A Narrative Analysis of Men’s Life Stories in Early Childhood Education and Care
-
Rapport
Pilotprosjektet - veiledning til barnehageeiere for å styrke kvaliteten i barnehagen
-
Populærvitenskapelig artikkel
-
Fagartikkel
Rekruttering av menn til barnehager – et falmende likestillingsprosjekt
-
Vitenskapelig artikkel
Men’s career choices in early childhood education and care–an embodied intersectionality perspective
-
Briefs
Kompetanseutvikling. En faglig prat til barnets beste.
-
Fagartikkel
Barnehagekunnskapen er lederens skattekiste
-
Faglig kapittel
Postscript: a care crisis in the time of COVID-19
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Raising quality in Norwegian early childhood centres: (re)producing the care crisis?
-
Briefs
Information movie and short brief: chapter 9 Raising quality in Norwegian early childhood centres: (re)producing the care crisis?
-
Rapport
Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage. Oppsummeringsrapport
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Etterspill: utadrettet ledelse - å lede i et kraftfelt
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Oppspill: Utadrettet ledelse - ledelse i grenseland?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Meningsskapende lederpraksiser i møte med ytre krav og forventninger
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Organisatorisk grensearbeid- utadrettet ledelse fra foreldresamarbeid til foresatteledelse
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rekruttering av menn til barnehagen gjennom utadrettet ledelse
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Nettverksstyring og utadrettet ledelse- et maktperspektiv
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Grenseganger- utadrettet ledelse i lys av organisasjonsteori
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Utadrettet barnehageledelse
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Ledelse av fagdidaktisk prosjektarbeid i barnehagen
-
Vitenskapelig artikkel
Bridging or Bonding: An Organizational Framework for Studying Social Capital in Kindergartens
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Workplace environment: Leadership and governance.
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Professionalization and Gender Balance.
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Theoretical perspektives on men`s choices to remain and to leave.
-
Rapport
Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 5. TFoU-rapport 2020:11
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Kapittel 7 Foreldrene og barnehagens kvalitetsarbeid
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Kapittel 6 Implementering av rammeplanen og kompetanseheving som kvalitetsutvikling
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Kapittel 5 Kvalitet og didaktisk arbeid i barnehagen
-
Vitenskapelig artikkel
Health professionals’ experiences with the implementation of a digital medication dispenser in home care services – a qualitative study.
-
Rapport
Evaluering av arbeidet med kvalitet i barnehagesektoren. TFoU-rapport 2019:9.
-
Rapport
Følgeevaluering av kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 4. TFoU-rapport 2019:5.
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Implementing the Norwegian framework plan – organizational and leadership translation strategies** .
-
Rapport
Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 3. TFoU-rapport 2018:11
-
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
Likestillingsintegrering i kvinnedominerte sektorer – horisontale styringsutfordringer
-
Populærvitenskapelig artikkel
Lekeressurs-rekruttering og innovasjon
-
Rapport
Ressursheftet for å rekruttere og beholde men i barnehagen. Lekerressurs som tiltak. DMMH
-
Rapport
Barnehagens rammeplan mellom styring og skjønn - en kunnskapsstatus om implementering og gjennomføring med videre anbefalinger
-
Rapport
Evaluering av Kompetanse for framtidens barnehage. Delrapport 2. TFoU-rapport 2017:09
-
Vitenskapelig artikkel
Brukermedvirkning i avtaleverket for samhandlingsreformen :
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Governing gendered understandings of innovation: a discourse analysis of a national innovation programme
-
Rapport
Kompetanse for framtidens barnehage. Delrapport 1: Følgeevaluering av strategien Kompetanse for framtidens barnehage
-
Kronikk
Vi må ha flere menn i barnehagen
-
Vitenskapelig artikkel
Aspects of Equality in Mandatory Partnerships - From the Perspective of Municipal Care in Norway
-
Vitenskapelig artikkel
Strukturering av oppdragsnettverk – om samhandlingsreformens avtaleprosesser
Forskningsprosjekter
-
Pågående
Learning to lead - knowledge and experienced based multicultural perspectives for enhancing leadership for sustainability in ECEC
-
Pågående
Kompkart- Kompetansekartlegging i Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis
-
Pågående
Kvalitetsutvikling gjennom medvirkning i barnehagen
-
Avsluttet
Barns perspektiver på sine lærere som identifiserer seg som menn eller kvinner.
-
Avsluttet
Career Trajectories of Men in the ECEC Workforce
-
Avsluttet
Kunnskapsgrunnlag om rammeplanen som styringsinstrument - kunnskap for implementering av ny rammeplan for innhold og oppgaver