Facebook
Gå til innholdet
Lukk

Hanne Kristin Aas

Førsteamanuensis
Seksjon for pedagogikk
Telefon: 73 56 83 03,
E-post: hka@dmmh.no
Utdanning

Cand Ed, pedagogisk-psykologisk rådgivning fra Universitetet i Oslo

Spesialist i pedagogisk-psykologisk rådgivning

PhD i utdanningsvitenskap, fagretning lærerprofesjons- og skoleforskning

Publikasjoner

Aas, H. K. (2021). Profesjonsutvikling for inkludering: en studie av læreres samtaler i Lesson Study-arbeid. Avhandling for graden PhD, NTNU

Aas, H. K. (2020). Learning through communication: exploring learning potential in teacher teams lesson study talk. International Journal for Lesson & Learning Studies 10(1) 47-59.

Aas, H. K. (2020). Professional development for inclusive and adaptive education: Lesson Study in a Norwegian context. Professional Development in Education, 1-15.

 Aas, H. K. (2019). Teachers talk on student needs: exploring how teacher beliefs challenge inclusive education in a Norwegian context. International Journal of Inclusive Education26(5), 495-509.

Hintze, D., Romann-Aas, K. A., & Aas, H. K. (2015). Between you and me: A comparison of proximity ethics and process education. International Journal of Process Education7(1), 3-19.