Ingvild Åmot
Ingvild Åmot
Formidling
-
Faglig foredrag
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
-
Faglig foredrag
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
-
Faglig foredrag
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
-
Vitenskapelig foredrag
Barnehagen: En helsefremmende og inkluderende institusjon for alle?
-
Intervju
Kan være et tegn på at vi oftere klarer å fange opp og sette inn hjelp tidlig
-
Faglig foredrag
Barn med behov for spesiell tilrettelegging
-
Faglig foredrag
Barns stemme i spesialpedagogisk sammenheng
-
Intervju
Inkluderende spesialpedagogikk: Vondt å tenke på at jeg tok fra henne muligheten
-
Intervju
Slik forbereder du barnet til barnehagen
-
Intervju
Foreldre er lei av å måtte slåss for å få et godt tilbud
-
Vitenskapelig foredrag
Creative confidence, fluid freedom and fixed stability: children’s constructions of inclusive spaces in kindergartens
-
Vitenskapelig foredrag
How to Give "Voice” to Children with a Variety of Abilities in Research-Projects Carried Out in Kindergarten? Methodological, Practical and Ethical Problems and Potentials.
-
Faglig foredrag
Barnehagebarns stemme i sakkyndighetsarbeidet
-
Faglig foredrag
Voksenrollen og det relasjonelle miljøet i barnehagen
-
Vitenskapelig foredrag
Lek som forskningsmetodisk verktøy og lek som væren, Faglige, etiske og praktiske dilemmaer i samarbeids-forskning med barn med og uten funksjonsnedsettelser i barnehagen
-
Vitenskapelig foredrag
Inclusive spaces in early childhood: the case of Norwegian Kindergartens.
-
Vitenskapelig foredrag
Inclusive and healthy childhood? Self-Management, Space and Place in Norwegian Kindergartens
-
Vitenskapelig foredrag
Ethical dilemmas and ambiguities in theoretical sampling and saturation when doing CGT with vulnerable groups of children.
-
Vitenskapelig foredrag
Children's Construction of Inclusive and Healthy Spaces in Norwegian Day-care-centres: Emancipatory, Participatory or Inclusive Research?
-
Vitenskapelig foredrag
Metodiske redskap i forskning sammen med barn med og uten funksjonsnedsettelser i barnehagealder
-
Vitenskapelig foredrag
Voksenrollen som mediator eller moderator?
-
Vitenskapelig foredrag
Common Rights Common possibilities? About the Rights of Children with dissabilities in Norwegian Kindergarten
-
Vitenskapelig foredrag
Makt og etikk: Retten til inkludering og medbestemmelse i en barnehage for alle
Publikasjoner
-
Fagartikkel
Fire suksessfaktorer for å inkludere alle barn i barnehagen
-
Vitenskapelig artikkel
Building Bridges! Children with Autism Spectrum Disorder and Their Transition from Kindergarten to School – A Scoping Review
-
Vitenskapelig artikkel
Developing professional ethical care through co-creation in ECEC in Norway: A qualitative study
-
Populærvitenskapelig artikkel
Statlig reformprosess møter liten motstand i barnehager
-
Vitenskapelig artikkel
Barnehagelederes rolleforståelse i implementeringen av en statlig initiert prosess
-
Populærvitenskapelig artikkel
Dette er viktig for barns trivsel og helse i barnehagen
-
Lydmateriale
Laget rundt barnet og mulighetsrommet
-
Digitale læremidler
Inkludering i barnehagen
-
Digitale læremidler
Barn i utviklingsøkologisk perspektiv
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Sámi rights and sustainability in early childhood education and care. Sustainability in everyday practices in Norwegian kindergartens
-
Vitenskapelig artikkel
Outdoor activities promoting mental and physical health and well-being in Sámi Early Childhood Education and Care institutions
-
Vitenskapelig artikkel
Supporting Children's Psychosocial Well-Being in sami ECECs
-
Vitenskapelig artikkel
Kulturell bærekraft - praksiser i samiske barnehager
-
Vitenskapelig artikkel
Overgang barnehage-skole for barn med særskilte behov - en systematisk litterturgjennomgang fra perioden 2015-2021
-
Digitale læremidler
Inkludering. En introduksjon til Qvortrups operasjonalisering
-
Vitenskapelig artikkel
Language revitalization in Sámi Early Childhood Education and Care institutions
-
Vitenskapelig artikkel
Health promotion and Identity Construction in Norwegian Kindergartens - A qualitiative Study in Children with and without Disabilities
-
Vitenskapelig artikkel
Kindergartens: inclusive spaces for all children?
-
Populærvitenskapelig artikkel
De ansattes sinne i barnehagen kan føre til profesjonell utvikling
-
Vitenskapelig artikkel
Livsmestring i den samiske barnehagen
-
Vitenskapelig artikkel
Special Educational Needs and Disabilities in Early Childhood Education (Norway).
-
Vitenskapelig artikkel
When Anger Arises in the Interaction with Children in Kindergartens – The Staff’s Reactions to Children’s Resistance
-
Kronikk
Gratulerer Bodø!
-
Programledelse
Særskilt sårbarhet og reguleringsstøtte
-
Programledelse
Synliggjøring av mangfold
-
Dokumentar
Voksne som mediatorer eller moderatorer
-
Dokumentar
Personalets samarbeid
-
Dokumentar
Behov for anerkjennelse
-
Dokumentar
Voksenrollen i barnehagen
-
Kronikk
Gratulerer med samisk barnehage
-
Leserinnlegg
Nytt nasjonalt forskningsprosjekt
-
Leserinnlegg
Nytt nasjonalt forskningsprosjekt om samisk barnehagetrivsel
-
Vitenskapelig artikkel
Barn med og uten funksjonsnedsettelser og deltagelse i forskergrupper – når og hvordan kan ulike kvalitative forskningsmetoder få alle barn til å delta i forskning?
-
Faglig kapittel
Spesialpedagogisk arbeid i barnehagen
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Barns perspektiver, sakkyndighetsprosesser og systemarbeid i barnehagen
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Innledning
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Anerkjennelsens kompleksitet i pedagogiske institusjoner
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Mediator eller moderator - voksenrollen i barns samspill og lek
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
PPTs systemrettede arbeid i barnehagen
-
Kronikk
Bemanningsnorm i barnehagen – uløste utfordringer
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Inkludering i barnehagens spesialpedagogiske virksomhet
-
Vitenskapelig artikkel
Barnehagelærerens rolle i det spesialpedagogiske arbeidet i barnehagen
-
Rapport
Spesialpedagogisk arbeid i barnehagen og barnehagelærerens rolle i dette arbeidet
-
Kronikk
Barns rett til spesialpedagogisk hjelp i barnehagen. Spesialpedagoger må bli en del av barnehagens grunnbemanning
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Kartleggingens mangfoldighet og nødvendighet
-
Populærvitenskapelig artikkel
Realisering av rett til medvirkning og rett til spesialpedagogisk hjelp:Muligheter, begrensninger og dilemmaer diskutert i lys av eksemler fra praksiser i norske barnehager
-
Doktorgradsavhandling
Barn med samspillsvansker og ansattes dilemma relatert til retten til medvirkning i barnehagen
-
Vitenskapelig artikkel
‘Talking bodies’: Power and counter-power between children and adults in day care
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Jeg ser dig - nye perspektiver på anerkendende pædagogik
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Mediator eller moderator; Et blikk på voksenrollen i forhold til barn med samspillsvansker og det relasjonelle fellesskapet i barnehagen
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Anerkjennelsens kompleksitet i pedagogiske institusjoner
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
-
Vitenskapelig artikkel
Etikk i praksis: Barn med samspillsvansker og medvirkning i barnehagen
-
Kronikk
De minste i barnehagen
-
Populærvitenskapelig kapittel/artikkel
En spesialpedagogs refleksjoner ti år etterpå
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Skole - Fri - Tid; For hvem og hvordan?
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Kort om datagrunnlaget
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Hva og hvem bestemmer? - Om organiseringen av opplæringen til barn med lærehemminger i "en skole for alle"
-
Vitenskapelig artikkel
IOP - helhet og foreldresamarbeid om bruk av Individuell OpplæringsPlan og samarbeid i utforming av opplæringstilbudet til elever med utviklingshemming
-
Rapport
Hva utgjør, og hvordan dannes beslutningsgrunnlaget i opplæringstilbudet til elever med utviklingshemming i norsk grunnskole