
Kari Nergaard
FørsteamanuensisEkspert ⭐️

FørsteamanuensisEkspert ⭐️
Kari Nergaard
Avdelinger
Faggruppe for pedagogikk | Institutt for pedagogikk
Cristin ID
328021Formidling
- Vitenskapelig foredrag
The Heartbreak of Social Rejection
 - Vitenskapelig foredrag
Giving The Voice to Children
 - Vitenskapelig foredrag
Facilitating equal dialogues with children in ECEC
 - Faglig foredrag
Barnesamtaler som forskningsmetode
 - Faglig foredrag
Hvordan fremme barns empati for å forebygge utestenging og mobbing i barnehagen?
 - Vitenskapelig foredrag
Utestenging fra lek i barnehagen.
 - Faglig foredrag
Utesteng fra lek i barnehagen, hvordan oppleves det?
 - Faglig foredrag
Fellesskapets betydning for barn
 - Faglig foredrag
Utestengt fra lek i barnehagen, hvordan oppleves det? Funn og fortellinger fra en PhD studie.
 - Faglig foredrag
Leken- og dens betydning for et trygt og godt barnehagemiljø.
 
- Vitenskapelig foredrag
Mentors' reflections on their own experiences as beginning teachers: An emotional state of hopelessness
 - Poster
Mentors' reflections on their own experiences as beginning teachers: An emotional state of hopelessness
 - Vitenskapelig foredrag
Utestenging fra lek. Barns opplevelse
 - Faglig foredrag
Utesteng fra lek i barnehagen, hvordan oppleves det? Funn og fortellinger fra en PhD studie
 - Faglig foredrag
Barnehagens psykososiale miljø, til barns beste!
 - Vitenskapelig foredrag
Symposium: Trygt og godt barnehagemiljø: Barn opplevelse av utestenging fra lek i barnehagen.
 - Faglig foredrag
Mobbing i barnehagen
 - Faglig foredrag
Barnehagens rolle i det forebyggende arbeidet mot mobbing
 
Publikasjoner
- Faglig kapittel
Den frie leken, for alle barns beste? Barnehagelærerens rolle og ansvar i det forebyggende arbeid mot utestenging fra lek
 - Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
"Utestengt fra lek i barnehagen". Hvordan oppleves det? - og hva ønsker barn seg da?
 - Vitenskapelig artikkel
‘I want to join the play’. Young children’s wants and needs of empathy when experiencing peer rejections in ECEC
 - Vitenskapelig artikkel
“The Heartbreak of Social Rejection”: Young Children’s Expressions about How They Experience Rejection from Peers in ECEC
 - Vitenskapelig artikkel
Empathic Expressions among Three-year-olds in play and interaction in ECEC institutions in Norway: Bodily empathic Expressions ourposed for peers' wellbeing and confirming relationships.
 - Vitenskapelig artikkel
Mobbing i barnehagen