Karianne Franck
Karianne Franck
Formidling
-
Vitenskapelig foredrag
Dokumentasjon som sosialt fenomen i forskning. En meta-narrativ review av hvordan dokumentasjon konseptualiseres i barnehageforskning
-
Vitenskapelig foredrag
Sakkyndig vurdering. Presentasjon av ny og pågående forskning ved DMMH
-
Vitenskapelig foredrag
Documentation of children's needs in special education
-
Vitenskapelig foredrag
Children's right to be heard in special education documents
-
Faglig foredrag
Inkluderende praksiser. Planleggingsdag
-
Faglig foredrag
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
-
Faglig foredrag
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
-
Faglig foredrag
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
-
Faglig foredrag
Endringer i spesialpedagogiske perspektiver og organiseringer
-
Vitenskapelig foredrag
«Rom for alle» - et samarbeid mellom praksisfeltet og UH for å utvikle barnehagelærerutdanningens fokus på inkludering og barn med særskilte behov
-
Faglig foredrag
Barnehagelæreres kompetanse om inkludering og barn med særskilte behov
-
Vitenskapelig foredrag
Approaches to Documentation in Early Childhood Education Research: Meta-Narrative Review
-
Vitenskapelig foredrag
Young children's right to be heard in special education assessments and documents
-
Faglig foredrag
Luba-prosjekt: Barnehagelæreres kompetanse om inkludering og barn med særskilte bevho
-
Faglig foredrag
Utenforskap og inkluderende læringsmiljø
-
Vitenskapelig foredrag
The Dilemma of Documentation in the Lives of Nordic Children
-
Vitenskapelig foredrag
Documentalized special education in Nordic ECEC. - Exploring tensions and negotiations in public debates
-
Vitenskapelig foredrag
Decision-making and documentation on special educational support in Finnish and Norwegian Early Childhood Education and Care (ECEC)
-
Faglig foredrag
Internasjonale strømninger og inkludering - Konflikter i sandkassa
-
Vitenskapelig foredrag
Aktuelle debatter i barnehagefeltet og barnet som being og becoming.
-
Faglig foredrag
Normalitet og avvik
-
Vitenskapelig foredrag
«Hun er ikke så flink til å dele» En alternativ tilnærming til sosiale normer om deling i barnehagen.
-
Faglig foredrag
Presentasjon av Følgeevaluering kompetansestrategi, delrapport 3, kapitler om fagskoletilbudet
-
Faglig foredrag
Grenseoppgangen mellom spesialpedagogikk og allmennpedagogikk
-
Intervju
Spesialundervisning i barnehagen øker
-
Intervju
"Ikke let med lupe" i Adressavisen
-
Vitenskapelig foredrag
Intercultural competence in ECEC institutions in Norway
-
Vitenskapelig foredrag
Kompeanse for mangfold
-
Vitenskapelig foredrag
Barn i gråsonen. Ansattes forståelse og vurdering av barns evne til å dele.
-
Faglig foredrag
Grenseland mellom normalitet og avvik i barnehagen
-
Faglig foredrag
Grenselandet mellom normalitet og avvik
-
Vitenskapelig foredrag
Competence and context. Constructing the (in)competent child in Norwegian day-care institutions
-
Vitenskapelig foredrag
Constructing the (in)competent child in Norwegian day-care centres
-
Vitenskapelig foredrag
Theoretical parallels and intersections between Childhood Studies and Disability Studies
-
Vitenskapelig foredrag
Children with (dis)abilities. - Practice and values in day-care centers
-
Vitenskapelig foredrag
Nedsatt funksjonsevne som begrep
-
Vitenskapelig foredrag
Understanding the construction processes regarding ‘children with disabilities’ as a cultural category in Norwegian day-care centres. – Methodological challenges
Publikasjoner
-
Rapport
Barnehagelæreres kompetanse om inkludering og barn med særskilte behov. Anbefalinger til DMMH
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
The paradox of documentation in early childhood special education in Finland and Norway. Debating national documentation policies within a Nordic framework
-
Faglig kapittel
Sosialkonstruksjonisme
-
Vitenskapelig artikkel
Special education documents and young children's right to be heard
-
Vitenskapelig artikkel
The Paradox of Documentation in Early Childhood Special Education in Finland and Norway: Exploring Discursive Tensions in the Public Debate.
-
Fagartikkel
Er konsepter barnehagens nye standard?
-
Vitenskapelig artikkel
Assessing children's psychosocial well-being: Norwegian early childhood education and care teachers’ challenges when completing a global screening tool
-
Vitenskapelig artikkel
Utbredelse av konsepter i norske barnehager
-
Vitenskapelig artikkel
The educational context in expert assessments. A study of special education documents of children in ECEC institutions
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Hvem og hva er barnehagen for? Debatter i barnehagefeltet sett i lys av ulike forståelser av barn og barndom
-
Vitenskapelig artikkel
Material as actor in the enactment of social norms: Engaging with a sociomaterial perspective in childhood studies to avoid the ‘traps of closure’
-
Rapport
Følgeevaluering av kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 4. TFoU-rapport 2019:5.
-
Rapport
Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 3. TFoU-rapport 2018:11
-
Vitenskapelig artikkel
«Hun er ikke så flink til å dele». En alternativ tilnærming til sosiale normer om deling i barnehagen
-
Vitenskapelig artikkel
A Continuum Deconstructed: Exploring how Day-care Staff’s Discursive Practices Construct Children as Possibly Impaired
-
Rapport
Evaluering av Kompetanse for framtidens barnehage. Delrapport 2. TFoU-rapport 2017:09
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Neoliberalisering av normaliteten og det kompetente barnet
-
Vitenskapelig artikkel
The (in)competent child: Subject positions of deviance in Norwegian day-care centres
-
Doktorgradsavhandling
Constructions of Children In-Between Normality and Deviance in Norwegian Day-care Centres.
-
Populærvitenskapelig kapittel/artikkel
Rett til medvirkning for barn med særskilte behov
-
Vitenskapelig artikkel
Contributions of disability studies and childhood studies to understanding the construction of "normality" and "disability" in day-care settings
-
Vitenskapelig artikkel
Normality and Deviance in Norwegian Day-care Institutions
-
Vitenskapelig artikkel
Vold blant unge jenter
-
Rapport
Vår mangfoldige identitet: Antropologiske perspektiver Bachelor- Årboka