Moe, M., Mørreaunet. S. & Nissen, K. (2023). Barnehageledelse i bevegelse. Fagbokforlaget
Johansson, L., Moe, M. & Nissen, K. (2021). Researching research affects: In-between different research positions. Qualitative Research, SAGE.
Moe, M. & Nissen, K. (2021). Barnehagen som forskningsarena. I W. H. Iversen, B. Ljunggren & K.H. Moen (red.), Utadrettet barnehageledelse (s. 152-162). Universitetsforlaget.
Nissen, K., Moe, M. og Mørreaunet, S. (2020). Barnehageledelse i bevegelse. Nær/ledelse i praksis. Utbildning och Demokrati, vol 29, nr. 3. 69-8a
Haugset, A.s., Ljunggren, E.B., Mordal, S., Nissen, K., Fagerholt, R.A., Gotvassli,8. K-Å., Lorentzen, R. & Stene, M. (2019). Evaluering av arbeidet med kvalitet i barnehagesektoren. TFoU-rapport 2019:9. Trøndelag forskning og utvikling
Nissen, K. (2019). Danningsprosesser i barnehagen. I M. H. Frønes & V. Glaser (red). Praksisboka for barnehagelærerstudenten. Oslo: Universitetsforlaget
Moe, M., Mørreaunet, S. & Nissen, K. (2018). Barnehageledelse i bevegelse. Rapport fra forsknings- og utviklingsarbeid. Trondheim.
Nissen,K., Kvistad, K., Pareliussen, I. og Schei S.H. (2015). Barnehagens hverdagsliv. Refleksjoner rundt læring og danning. Bergen: Fagbokforlaget
Kvistad, K. , Nissen, K. og
Schei, S. H. (2013).Danning og læring i
det levende livet. Prosjektrapport fra
pilotprosjektet Barnehagens læringsmiljø og danningsarena. UDIR