Høgskolelektor
Faggruppe for pedagogikk | Institutt for pedagogikk
- Jeg jobber med
-
Institutt for pedagogikk
Undervisning i pedagogikk på bachelorutdanningens hovedmodell på alle tre studieår:
- pedagogisk grunnlagsemner på 1. og 2. studieår - BFBUL1003 og BFBUL2003
- pedagogikk i tverrfaglige emner: BHSRL2023 (sammen med RLE og samfunnsfag, 2. studieår), BFLSU3053 (sammen med samfunnsfag, 3. studieår)
- pedagogikk i fordypningsemne i 3MF (BMFOR3550, sammen med RLE, samfunnsfag og norsk)
REKOM med veiledning i barnehager på Fosen knyttet til "Tett på".
- Utdanning
-
NTNU -
- allmenn litteraturvitenskap, kunsthistorie og musikkpedagogikk
Barnehagelærerutdanning med vekt på ledelse, deltid, 2011-2015, ved Dronning Mauds minne høgskole
Master i Barnehagekunnskap - barndom i et samfunn i endring, 2019-2021, Dronning Mauds minne høgskole
- Forskning og utvikling
-
Forsker i forsknings- og utviklingsprosjektet "Musisk start på barnehagelivet" gjennom LUBA-prosjektet, et samarbeid mellom DMMH og LUBA-barnehager i Trondheim kommune.
Jeg er interessert i å se på de yngste barnas muligheter for god tilvenning og deres medskaping av gode relasjoner i møte med musikk som verktøy.
Jeg er også opptatt av barns subjektive wellbeing - herunder hvordan de trives, hva som gjør at de har det godt i barnehagen, hvordan det legges til rette for bruk av barns demokratiske stemme, og hvordan relasjoner mellom barn og barn-voksne spiller inn i helheten.
- Publikasjoner
-
Ryen, M.J. (2021). Subjektiv wellbeing i barnehagen. En beskrivende og fortolkende studie. Masteroppgave