Marit Heldal
FørstelektorEkspert ⭐️
FørstelektorEkspert ⭐️
Marit Heldal
Avdelinger
Faggruppe for pedagogikk | Institutt for pedagogikk
Cristin ID
32571Formidling
- Vitenskapelig foredrag
En case-studie på studenters erfaringer og perspektiver på betydningen av klassemiljø ved barnehagelærerutdanningen.
- Vitenskapelig foredrag
Processes of subjectification through students’ teamwork
- Faglig foredrag
«Barnehage – et multikulturelt samfunn i miniatyr»
- Vitenskapelig foredrag
Perspectives on childrens play in a refugee camp
- Faglig foredrag
Barn og familier på flukt
- Vitenskapelig foredrag
"Promoting social sustainable education (SSE) in an Early Childhood Education and Care (ECEC) institution in a refugee camp through affordances in nature and co-existence"
- Faglig foredrag
Kultursensitive praksiser
- Faglig foredrag
Flerkulturell forståelse- en sint hjelpers bekjennelser
- Faglig foredrag
Undervisningsledelse i barnehagelærerutdanningen
- Intervju
"Årets barnehageinspirator"
- Faglig foredrag
Lek og omsorg for barn på flukt
- Vitenskapelig foredrag
Subjectivity constructions in striated and smooth student team spaces
- Vitenskapelig foredrag
Students teamwork and meta-communication as experimental learning
- Vitenskapelig foredrag
Heldal, M. & Hagen, T. L (2021) Praktisk arbeid med ledelse, kommunikasjon og samarbeid hos barnehagelærerstudenter. FHU2021 Forskning om högre utbildning 19-20 maj 2021. Presentasjon etter innsendt abstract på internasjonal UH-pedkonferanse i Borås https://www.oru.se/om-universitetet/hogskolepedagogiskt-centrum/seminarier-och-konferenser/avklarade/forskning-om-hogre-utbildning-2021/program-20-maj/paper-presentationer-0945-1045/paperpresentation-1-fm-20-maj/
- Faglig foredrag
Kontakt med barn
- Faglig foredrag
Mikros Dounias - betydningen av en god barnehage for barn som lever på flukt
- Faglig foredrag
Mikros Dounias - betydningen av en god barnehage for barn som lever på flukt
- Faglig foredrag
"Grenseløst" uteareal
- Faglig foredrag
Festtale for avgangselever
- Faglig foredrag
Learning from Sustainable Early Childhood Education and Care in a Refugee Camp
- Faglig foredrag
Mikros Dounias- en naturbarnehage i en flyktningeleir på Lesbos
- Vitenskapelig foredrag
LEARNING FROM AND DEVELOPING SUSTAINABLE EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CARE IN A REFUGEE CAMP.
- Intervju
NRK P1 Frokostradio
- Intervju
NRK P1 Trøndelagssendinga
- Intervju
"Den gode hjelperen"
- Intervju
Barnehagestarteren
- Intervju
Det er en veske som har en historie
- Faglig foredrag
Mikros Dounias - betydningen av en god barnehage for barn som lever på flukt
- Faglig foredrag
Et lite møte med noen av barna i Lesvos Solidarity Refugee Camp
- Faglig foredrag
Erfaringer fra arbeid med barn på flukt
- Intervju
NRK P1 Her og Nå
- Intervju
Distriktsprogram NRK Trøndelag
- Intervju
Enorm giverglede på solidaritetsdag for barn på flukt
- Intervju
Flyktningene på Lesvos lager vesker av redningsvestene sine
- Intervju
Jeg skammer meg over at norske myndigheter ikke griper inn
- Faglig foredrag
To måneder i Pikpa
- Faglig foredrag
Lekens betydning for barn i sårbare situasjoner
- Intervju
Marit drar til Hellas for å jobbe med flyktningebarn
- Faglig foredrag
Universitet og høgskolepedagogikkstudiets betydning for undervisningen ved DMMH
- Vitenskapelig foredrag
A study of cooperative processes between educators in Early Childhood Education
Publikasjoner
- Faglig kapittel
Barnehagelæreren i en foranderlig verden - en narrativ tilnærming til bærekraftige og kultursensitive praksiser
- Faglig kapittel
Fra vitnemål til virkelighet - refleksjoner fra en nyutdannet barnehagelærer
- Faglig kapittel
Møter i en flyktningleir - veien til Mikros Dounias
- Fagbok
Barnehagelæreren i en foranderlig verden - bærekraftige og kultursensitive praksiser
- Briefs
Leken. En Faglig prat til barnets beste.
- Vitenskapelig artikkel
Perspectives on Children's Play in a Refugee Camp
- Vitenskapelig artikkel
Social Sustainable Education in a Refugee Camp
- Kronikk
Hjelp Lesbos.Nå.
- Faglig kapittel
Veiledning i praksis
- Vitenskapelig artikkel
Veilederens rolleforståelse i møte med studentgrupper