Noen publikasjoner
Frisch, N. S. (2022). Hvor er håndverket? i M.H.Hopperstad (red.) Barnehagebarns kulturliv. Universitetsforlaget. (Fagfellevurdert bokkapittel i vitenskapelig antologi).
Frisch, N. S. (2020). Inspired by the consept of boundary objects in arts education. I M. B. Postholm & K. F. Vennebo (red.), Applying cultural historical activity theory in educational settings - learning development and research. Routledge.
Frisch, N. S., Letnes, M.-A. & Moe, J. (2018). Boka om kunst og håndverk i barnehagen. Universtitetsforlaget. (Lærebok).
Postholm, May Britt & Frisch, Nina Scott (2013). Tegningen lever! Sosiokulturell teori og tegning. I N. S. Frisch (red.) Tegningen Lever. Nye dialogiske perspektiver på tegneundervisning i grunnskolen. Trondheim: Akademika, (s. 17-42) (fagfellevurdert bokkapittel i vitenskapelig antologi).
Frisch, Nina Scott (2013). Hekta på tegning: Løpeildeffekten som læring. I N. S. Frisch (red.) Tegningen Lever. Nye dialogiske perspektiver på tegneundervisning i grunnskolen. Trondheim: Akademika, (s. 63-79) (fagfellevurdert bokkapittel i vitenskapelig antologi).
Frisch, Nina Scott (2013). Hooked on peers`drawings: the visual wildfire. In J. B. Reitan et al. (reds) DRS – CUMULUS Oslo 2013 – Design learning for tomorrow - Design education from kindergarten to PhD. Vol. 4. Oslo: ABM-media, pp. 1983-1995. Publisert konferanse-paper.
Frisch, Nina Scott (2011). Ways of talking about drawing practices. Sociocultural views: Gombrich and the visually controlled i FORMakademisk, 4(2), 26-37.
Frisch, Nina Scott (2010). To see the visually controlled, (dr. gradsavhandling NTNU), Trondheim: NTNU-trykk
Frisch, Nina Scott (2008). Når øyet styrer hånden i FORMakademisk 1(1), 85-95 (fagfellevurdert norsk versjon av artikkelen under).
Frisch, Nina Scott (2006). Drawing in preschools: a didactic experience i The International Journal of Art and Design Education (JADE) nr. 1, 2006. Oxford: Blackwell Publishing Ltd.
Frisch, Nina Scott (2005). Det var øran æ hi glømt av! Om tegneprosesser i barnehagen, i Kvalitative forskere i teori og praksis, Skriftserien klasseromsforskning nr. 15, s. 85 – 96, redaktører: Moen, Toril; Nilssen, Vivi; Postholm, May Britt. Trondheim: Tapir Akademisk Forlag. (ikke fagfellevurdert, oversatt til engelsk i JADE - se over)
Frisch, Nina Scott (2005). Se tennene! Barnetegning en skatt og et slags spor, i Nordisk Pedagogik, Nordic Educational Research, nr 2, 2005, s. 108 – 122. (Videreutviklet i senere artikler).