Et utvalg av publikasjoner
Sando, S. (2018). Forenende motsetninger i barnehagelærerhverdagen. Nordisk Barnehageforskning 2018 ;Volum 17.(11) s. 1-12
Sando, S. (2017). Fundamentale matematikkaktiviteter. Tangenten Nr. 4, Vol. 28. ss. 38-45.
Sando, S. (2017). Mot, møter og faglighet. I E.K. Høihilder & H. Lund-Kristensen (red.) Praksisbarnehagen. En arena for læring. Oslo: Gyldendal Akademisk. ss. 90-106
Sando, S. (2017). Mot til å stå i det ufullkomne. I S. Sagberg (red.) Mot til å være barnehagelærer - med verdier som omdreiningspunkt, Bergen: Fagbokforlaget. ss. 201-223
Letnes, M-A., Sando, S. & Hardersen, B. (2016).
Young Children (0-8) and Digital Technology. A qualitative exploratory
study - National report - Norway. Fredrikstad: Medietilsynet. 66 s
Sando, S. (2015). Makt - og kjønnsperspektiver knyttet til bruk av IKT i barnehagen. Prismet 2015 Volum 66.(1) ss. 5-18
Sando, S. (2014). Barn, IKT og etikk. En studie i digital etisk dannelse, med norske barnehager som case. (PhD-avhandling) Oslo: Menighetsfakultetet. URL: https://www2.dmmh.no/~ses/menyadm/f1/PhDavhandl-Sando.pdf
Sando, S. (2012). Barna som robuste og empatiske IKT-aktører. I Jæger, H. & Torgersen, J.K. (red.) Medialisert barndom. Digital kultur i barnehagen. Oslo: Universitetsforlaget. ss. 49-65.
Sando, S. (2012). Lek, symboler og ritualer. I Sagberg. S (red.) Barn trenger håp. Oslo: Iko-forlaget AS. ss. 33-40
Sando, S. (2010). Play and virtuality. I Etikk i praksis Nr. 2 2010, ss. 41-56. Trondheim: Tapir akademisk forlag
Sando, S. (2010). Barns bruk av IKT - et etisk sideblikk på teknologiens velsignelser og forbannelser. I Norsk Pedagogisk Tidsskrift nr. 2, 2010. ss. 175-180
Sando, S. (2008). Arkitektur, sansing og identitet. I Kirke og kultur nr 4/2008. ss. 326-340.
Sando, S. (2003). Vulnerable bodies as ethical sensors. I Thorseth, M. (red.) Applied Ethics in Internet Research. ss. 171-188. Trondheim: NTNU University Press.