Se alle våre forskningsprosjekter

Improving relevance in the education of early childhood teacher education through co-creation based partnership

Tidsramme
18. april 2022 - 30. juni 2025
Pågående
Cristin-prosjekt-id

Prosjektdeltagere

The Ministry of Education and Research has initiated a program for enhancing and improving the quality and relevance of education for teacher students at universities and in colleges in Norway through organized partnership with colleges and kindergartens where the educational institutions will draw upon the practices and experience from the kindergarten sector.

Queen Maud University College (QMUC)has during 2021 entered partnerships with two kindergartens in Trondheim to collaborate and co-create to enhance and develop the education of early childhood teachers. The cooperation will have a particular focus on the core tasks and societal mandate of the teaching profession. The role of the practitioners may result in a substantial influence on the development of the didactics and curriculum at QMUC.  The overall aim of the partnership is to improve the didactics and teaching as well as practise in the field, leading to tighter and improved relations with the students (Goal 1).

The partnership will comprise of (regular) research and development collaboration between QMUC and kindergarten sector with systematic cooperation regarding the students’ bachelor and master theses, within structures and arenas for long-term cooperation on all levels. The partnership is based on a mutual commitment and respect for each other’s contributions to the partnerships.

The process of co-creation started with a workshop to establish the different topics and areas of collaboration. The process will result in identifying key topics that will be subject to further co-creation and research.

In this proposal, we are aiming at evaluating the initial phase, and subsequent phases as they progress,  starting off with a focus group session with the collaborating participants from the kindergartens and QMUC. Our research is inspired partly by Biesta’s (2004) “Mind the gap!”, and Stein Bråthen’s Model Monopoly (1973).

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.