Interessen for de fire masterprogrammene ved DMMH har vært stor, noe som gjenspeiler seg i gode søkertall. Dette skyldes nok at det ikke tilbys mange masterprogram av denne typen rundt om i landet.
Prorektor for masterutdanning Helene Lund sa i sin åpningstale til studentene ved Master i spesialpedagogikk og Master i barnehagekunnskap at det tidligere ble forventet breddekunnskap hos ansatte i barnehagesektoren, mens det nå i større grad forventes fordypning og spesialisering. Hun oppfordret studentene til å ta vare på hverandre gjennom utfordringene som ligger foran i det å spesialisere seg innenfor det feltet de har valg, og hun oppmuntret studentene til å huske å feire seirene underveis.
Studentene ved Master i Spesialpedagogikk med høgskolelektor Marit Pettersen og førstelektor Else Johansen Lyngseth helt til venstre. Professor Berit Groven og professor Frode Stenseng helt til høyre.
Studentene ved master i barnehagekunnskap sammen med professor Tora Korsvold og førsteamanuensis Monica Seland (til venster for midten i andre rekke).
Studentene ved master i barnekultur og kunstpedagogikk sammen med førsteamanuensis Jørgen Moe, førsteamanuensis Lise Hovik og førsteamanuensis Sunniva Skjøstad Hovde til høyre i bildet.
Studentene ved master i barnehageledelse sammen med førstelektor Per Tore Granrusten (helt til venstre i første rekke) og professor Kjell Åge Gotvassli (helt til høyre i første rekke).