Etter å ha lært om musikkhistorie, teaterhistorie og kunsthistorie fikk studentene i oppgave å lage en teaterforestilling og en utstilling om kulturhistorien.
De ble inndelt i 6 grupper som hver skulle ta for seg en epoke helt fra antikken og opp til modernismen.
Faglærerne var vedlig fornøyde med kreativiteten studentene utviste. Vi traff både Shakespeare, Asbjørnsen, Moe og Tidemand, for ikke å glemme trollet som sprakk i sola.
Høgskolelektor Jørgen Moe fra seksjon for forming forteller at arbeidskravet har som mål å få studentene kjent med kulturhistorien. Guro Strømsøe, høgskolelektor i drama, er enig i at det er viktig å få barna kjent med denne delen av vår historie.
- Dette har vært en spennende og utfordrende måte å jobbe på som studentene kan ta med seg når de begynner å jobbe i barnehagen, sier hun.
De ble inndelt i 6 grupper som hver skulle ta for seg en epoke helt fra antikken og opp til modernismen.
Faglærerne var vedlig fornøyde med kreativiteten studentene utviste. Vi traff både Shakespeare, Asbjørnsen, Moe og Tidemand, for ikke å glemme trollet som sprakk i sola.
Høgskolelektor Jørgen Moe fra seksjon for forming forteller at arbeidskravet har som mål å få studentene kjent med kulturhistorien. Guro Strømsøe, høgskolelektor i drama, er enig i at det er viktig å få barna kjent med denne delen av vår historie.
- Dette har vært en spennende og utfordrende måte å jobbe på som studentene kan ta med seg når de begynner å jobbe i barnehagen, sier hun.