Gjennom tepper og puter i mange størrelser og farger ble publikum invitert til å utforske rommet som dannet seg blant danserne. Dansernes møter med hverandre, med putene, hvordan putene ble brukt til å lage former og byggverk var en del av opplevelsen.
Etter forestillingen ble det arrangert samtaler og workshop for barnehagestudentene.
Studentene syntes det var interessant å se hvordan barna lot seg rive med og bli en del av forestillingen. De lærte mye av hvordan danserne lot barna få slippe til.
- Jeg synes det var en kjempespennende forestilling, forteller Stian Kåsa fra 1KF. - Landing har jobbet grundig med dette, og brukt tid på å presentere konseptet og inkludere barna.
Kåsa satte også pris på workshopen der studentene øvde seg på de fysiske aspektene ved dansen, her lærte de blant annet å balansere på hverandre. - Det ble mye latter, men vi har blitt så trygge på hverandre i løpet av dette studieåret så det er ikke så farlig om vi dummer oss ut i blant. Alle deltok på øvelsene, som gir oss en flott bakgrunn til å bruke kroppene våre i barnehagen.
- Det er første gang vi prøver ut forestillingen med så små barn, sier scenograf Camilla Wexels Riser. Hun forteller at de har arbeidet i 3 år med forestillingen, som en del av Den kulturelle skolesekken.
- Safarium er ett av ni kunstprosjekter under INK2013. INK står for inkludering, og viser til en satsing med fokus på å skape kvalitative kunstproduksjoner for og med barn og unge med spesielle behov. Vi har blant annet samarbeidet med Signo skole- og kompetansesenter, avslutter hun.
Denne uken opptrer Landing på dansefestivalen Multiplíe i Trondheim.
Les mer om Landing.