Cecilie Brattland Johansen, Julie Kristiansen og Robin van der Reep reiser til henholdsvis Hellas, Tanzania og Sør-Afrika.
- Vi drar fordi vi ønsker å oppleve noe nytt, sier Cecilie, som må lære seg gresk under oppholdet da de ikke snakker engelsk der hun skal ha praksis.
- Jeg søkte meg utenlands fordi jeg vil bli kjent med andre kulturer, forteller Robin. - Det blir spennende å se hvilken plass barnehagen har i det sørafrikanske samfunnet.
De ser det som en veldig fordel å besøke landene på en annen måte enn som turist. - Vi får et helt annet innsyn i kulturen.
Hvor mye de har lært om stedet de reiser til er variert. - I Sør-Afrika har de ikke hatt rammeplan for barnehagen før nå, forteller Robin. - Det blir spennende å se hvor mye den er i bruk.
Julie har aldri vært i Afrika før. Nå reiser hun for å være i en afrikansk barnehage. - Det er stor forskjell på kvaliteten i barnehagene i Tanzania, ut i fra hvor de ligger i landet. Jeg vil prøve å få med litt lek inn i barnehagens læringssyn.
Studentene fra DMMH er opptatt av lek, og hvordan læring skjer gjennom den frilek. Det er et læringssyn som de er spent på hvordan blir mottatt ute i praksis.
De fleste reiser sammen med noen, selv om det også er de som reiser alene. Ikke alle kjenner hverandre på forhånd, men erfaring viser at det er lett å bli kjent. - Jeg reiser som ERASMUS-student, forteller Cecilie, og gleder meg veldig til å bli kjent med de andre ERASMUS-studentene.
Det har vært vanskelig å konsentrere seg om de siste forelesningen. Nå gleder studentene seg til å sitte på bussen på vei fra flyplassen.
- Dra nå mens dere har anledning, oppfordrer de sine medstudenter. - Det skal godt gjøres å få denne muligheten igjen.
Les mer om internasjonalt semester.
- Vi drar fordi vi ønsker å oppleve noe nytt, sier Cecilie, som må lære seg gresk under oppholdet da de ikke snakker engelsk der hun skal ha praksis.
- Jeg søkte meg utenlands fordi jeg vil bli kjent med andre kulturer, forteller Robin. - Det blir spennende å se hvilken plass barnehagen har i det sørafrikanske samfunnet.
De ser det som en veldig fordel å besøke landene på en annen måte enn som turist. - Vi får et helt annet innsyn i kulturen.
Hvor mye de har lært om stedet de reiser til er variert. - I Sør-Afrika har de ikke hatt rammeplan for barnehagen før nå, forteller Robin. - Det blir spennende å se hvor mye den er i bruk.
Julie har aldri vært i Afrika før. Nå reiser hun for å være i en afrikansk barnehage. - Det er stor forskjell på kvaliteten i barnehagene i Tanzania, ut i fra hvor de ligger i landet. Jeg vil prøve å få med litt lek inn i barnehagens læringssyn.
Studentene fra DMMH er opptatt av lek, og hvordan læring skjer gjennom den frilek. Det er et læringssyn som de er spent på hvordan blir mottatt ute i praksis.
De fleste reiser sammen med noen, selv om det også er de som reiser alene. Ikke alle kjenner hverandre på forhånd, men erfaring viser at det er lett å bli kjent. - Jeg reiser som ERASMUS-student, forteller Cecilie, og gleder meg veldig til å bli kjent med de andre ERASMUS-studentene.
Det har vært vanskelig å konsentrere seg om de siste forelesningen. Nå gleder studentene seg til å sitte på bussen på vei fra flyplassen.
- Dra nå mens dere har anledning, oppfordrer de sine medstudenter. - Det skal godt gjøres å få denne muligheten igjen.
Les mer om internasjonalt semester.