De 30 elevene hadde besøk av barn fra i alt 8 barnehager, de fleste invitert fra studentenes praksisbarnehager. Barna kunne velge mellom 14 forskjellige rom med aktiviteter, som alle inneholdt matematikk.
De tok utfordringer som å gå over vannet og rundt rundingen. Etter å ha nådd frem fikk de en liten prat med studentene om blant annet hinderløypa, dyra på gården og nummeret på bussen tilbake til barnehagen.
Sammen med førsteamanuensis Oliver Thiel gledet studentene Caroline Amundsen, Katinka Strand, Silje Grønningen og June Ness seg til matematikkdagen på DMMH.
I et annet klasserom var temaet å leke med former. Bordet var fullt av sakser og papir.
Spesielt de eldste barnegruppene satte pris på papirklipping, mens de yngre barna var mest opptatt av å kunne på tegne på tavla og viske ut igjen, fortalte studentene, som gjorde seg mange fine erfaringer de kan ta med ut i barnehagen.
De tok utfordringer som å gå over vannet og rundt rundingen. Etter å ha nådd frem fikk de en liten prat med studentene om blant annet hinderløypa, dyra på gården og nummeret på bussen tilbake til barnehagen.
Sammen med førsteamanuensis Oliver Thiel gledet studentene Caroline Amundsen, Katinka Strand, Silje Grønningen og June Ness seg til matematikkdagen på DMMH.
I et annet klasserom var temaet å leke med former. Bordet var fullt av sakser og papir.
Spesielt de eldste barnegruppene satte pris på papirklipping, mens de yngre barna var mest opptatt av å kunne på tegne på tavla og viske ut igjen, fortalte studentene, som gjorde seg mange fine erfaringer de kan ta med ut i barnehagen.