Seland har sett på hvordan barnehager praktiserer et pedagogisk program som en del av arbeidet med tidlig innsats, sosial kompetanse og selvregulering.
Boken er aktuell både for studenter, barnehagelærere og styrere i tillegg til forskere og eiere av barnehager og skoler. Den inneholder flere eksempler som bidrar til å synliggjøre det praktiske arbeidet med barna, barnehagelæreres refleksjoner i møte med programmet og hvordan barn kan oppleve å bli omfattet av metoder som belønning og tenkepause.
Når evidens møter praksis
En studie av programbasert arbeid med sosial kompetanse i barnehagen
Monica Seland
Fagbokforlaget 2020
Boken er aktuell både for studenter, barnehagelærere og styrere i tillegg til forskere og eiere av barnehager og skoler. Den inneholder flere eksempler som bidrar til å synliggjøre det praktiske arbeidet med barna, barnehagelæreres refleksjoner i møte med programmet og hvordan barn kan oppleve å bli omfattet av metoder som belønning og tenkepause.
Når evidens møter praksis
En studie av programbasert arbeid med sosial kompetanse i barnehagen
Monica Seland
Fagbokforlaget 2020