DMMH | Nye fagbøker på biblioteket, januar 2015

Nye fagbøker på biblioteket, januar 2015

  • Publisert: 30.01.2015
  • Oppdatert: 30.01.2015

Drama

Guss, Faith Gabrielle: Barnekulturens iscenesettelser : lekens dynamiske verdener. – Oslo, Cappelen Damm akademisk, 2015. Plass: 792 G

Rasmussen, Bjørn: Mye på spill : teater som danningspraksis i skolen / … og Børge Kristoffersen. – Bergen, Fagbokforlaget, 2014. Plass: 792.07 R

Forming/Kunst

Barn täcknar världen : att förstå och tolka barns bilder / Yvonne Eriksson (red.) – Lund, Studentlitteratur, 2014. Plass: 704.05 B

Knight, Karenanne: The picture book maker : the art of the children’s picture book writer and illustrator. – London, Institute of Education Press, 2014. Plass: q028.5 K

Forskning

Eriksson, Lars Torsten: Att utreda forska och rapportera / …, Finn Wiedersheim-Paul. – Stockholm, Liber, 2014. Plass: 001.42 E

Punch, Keith F.: Introduction to research methods in education / … & Alis Oancea. – 2nd ed. – London, Sage, 2014. Plass: 370.72 P

Smeyers, Paul: Understanding education and educational research / … and Richard Smith. – Cambridge, Cambridge Univ. Pr., 2014. Plass: 370.72 S

Yin, Robert K.: Case study research : design and methods. – 5th ed. – Los Angeles, SAGE, 2014. Plass: 300.72 Y

Fysisk fostering

Bilton, Helen: Playing outside : activities, ideas and inspiration for the early years. – 2nd ed. – London, Routledge, 2014. Plass: q796.5 B

Lau-Henriksen, Elisabeth: Utejenter : på tur med barn – inspirerende historier og smarte tips. – Oslo, Kagge, 2015. Plass: 796.5 L

Lek

Jensen, Mikael: Lekteorier. – Lund, Studentlitteratur, 2013. Plass: 155.418 J

Matematikk

Kärre, Anna: Lekfull matematik i förskolan. – Stockholm, Lärarförbundet, 2013. Plass: 372.7 K

Norsk/Språk/Litteratur

Haugstad, Odd: Språk og skriftspråkstimulerende aktiviteter i barnehagen. – Kristiansand, Pedagogisk forlag, 2014. Plass: 155.413 H

Karjalainen, Tuula: Tove Jansson : arbeide og elske. – Råde, Heinesen, 2014.  Plass: 028.5 K

Picturebooks : representation and narration / edited by Bettina Kümmerling-Meibauer. – New York, Routledge, 2014. Plass: 028.5 P

Thomsen, Pia: Det berättande barnet : stimulera förskolebarn att uttrycka sig i ord. – Lund, Studentlitteratur, 2013. Plass: 155.413 T

Vinje, Finn-Erik: Riktig norsk. – 4.utg. – Oslo, Vidarforlaget, 2014. Plass: Ref. 439.828 V (oppslagsverk)

Pedagogikk

Barnehagedidaktikk : en dynamisk og flerfaglig tilnærming / Stig Broström, Tove Lafton og Mari-Ann Letnes (red.) – Bergen, Fagbokforlaget, 2014. Plass: 370.71 B

Doverborg, Elisabet: Å undervise barn i barnehagen / …, Niklas Pramling og Ingrid Pramling Samuelsson. – Oslo, Gyldendal akademisk, 2015. Plass: 372.23 D

Engelsen, Britt Ulstrup: Kan læring planlegges? : arbeid med læreplaner – hva, hvordan, hvorfor : skrevet mot LK06: læreplan for kunnskapsløftet. – 7.utg. – Oslo, Gyldendal akademisk, 2015. Plass: 372.19 E

Entreprenørskap i skole og utdanning : aktiv, praktisk og meningsfull læring / Anne Selvik Ask og Inger Karin Røe Ødegård (red.) – Kristiansand, Portal, 2014. Plass: 371.3 E

Den Etiske efterspørsel : i pædagogik og uddannelse / Ane Qvortrup, Dion Rüsselbæk Hansen og Marianne Abrahamsen (red.) . Aarhus, Klim, 2014. Plass: 370.1 E

Hovdenak, Sylvi Stenersen: Hva skjer med skolen? : en kunnskapssosiologisk analyse av norsk utdanningspolitikk fra 1990-tallet frem til i dag / … og Janicke Heldal Stray. – Bergen, Fagbokforlaget, 2014. Plass: 370.9481 H

Hulth, Magdalena: Hur gör prinsessor : genusarbete och normkritiskt tänkande i förskolan / …, Hedda Schönbäck, Per Gusvtavsson. – Stockholm, Natur & kultur, 2014. Plass: q372.234 H

Kvalitet, kapasitet og relevans : utviklingstrekk i norsk høyere utdanning / Nicoline Frølich, Elisabeth Hovdhaugen og Lars Inge Terum (red.) – Oslo, Cappelen Damm akademisk, 2014. Plass: 378.481 K

Learning study i förskolan / Mona Holmqvist Olander (red.) – Lund, Studentlitteratur, 2013. Plass: 372.23 L

Lund, Ingrid: «De er jo bare barn» : om barnehagebarn og mobbing. – Oslo, Pedlex, 2014. Plass: 371.5 L

Researching leadership in early childhood education / Eeva Hujala, Manjula Waniganayake and Jillian Rodd (eds.) – Tampere, Tampere University Press, 2013. Plass: 372.24 R

Språkmangfold i utdanning : refleksjon over pedagogisk praksis / Marit Greek og Kari Mari jonsmoen (red.) – Oslo, Gyldendal akademisk, 2015. Plass: 378.17 S

Strømøy, Tone: Oppdragelse mellom frihet og grenser : barns selvfølelse – voksnes ansvar. – 2.utg. – Oslo, Cappelen Damm akademisk, 2015. Plass: 649.1 S

Uteskolepedagogikk : ta fagene med ut / Tove Anita Fiskum og Jon Arve Husby (red.) – Oslo, Cappelen Damm akademisk, 2014. Plass: 371.38 U

Åmot, Ingvild: Barn med samspillsvansker og ansattes dilemma relatert til retten til medvirkning i barnehagen. – Trondheim, 2014. (Avhandling (ph.d.) – NTNU, 2014). Plass: 371.9 Å

Psykologi

Forster, Martin: Jag törs intemen gör det ändå : om barns välmående och självkänsla. – Stockholm, Natur & kultur, 2013. Klass: 152.4 F

Linder, Anne: Livsdugelighed og børns karakterstyrker / …, Mette Marie Ledertoug. – København, Dansk Psykologisk Forlag, 2014. Plass: q155.418 L

Schultz Jørgensen, Per: Styrk dit barns karakter : et forsvar for børn, barndom og karakterdannelse. – København, Kristeligt Dagblads Forlag, 2014. Plass: 155.4 S

Religion

Dalai Lama XIV: La kjærligheten vokse : 7 trinn til et liv i glede. – Oslo, Cappelen Damm, 2014. Plass: 294.36 D

Sagrusten, Hans Johan: Det store puslespillet : jakten på de tidligste manuskriptene i Bibelen. -  Oslo, Verbum, 2014. Plass: 220.4 S

Samfunnsfag

Mathisen, Petter: Mentor : mentoring i teori og praksis. – 2.utg. – Bergen, Fagbokforlaget, 2014. Plass: 371.4 M

Ørjasæter, Elin: Er du en god sjef? – Oslo, Cappelen Damm, 2014. Plass: 658.409 Ø

Spesialpedagogikk

Conn, Carmel: Autism and the social world of childhood : a sociocultural perspective on theory and practice. – London, Routledge, 2014. Plass: 155.454 C

Det kommunale barnevernet i utvikling : et nødvendig samarbeid mellom praksis og forskning / Sigrid Nordstoga og Arne Backer Grønningsæter (red.) – Bergen, Fagbokforlaget, 2015. Plass: 362.7 K

Ogden, Terje: Sosial kompetanse og problematferd blant barn og unge. – Oslo, Gyldendal akademisk, 2015. Klass: 371.93 O