Barndom
Korczak, Janusz: Barnets rett til respekt. – Oslo, Cappelen Damm akademisk, 2016. Plass: 305.23 K
The SAGE handbook of early childhood research / edited by Ann Farrell, Sharon Lynn Kagan and E. Kay M. Tisdall. – Los Angeles, SAGE, 2016. Plass: 305.23072 S
Drama
Bak, Jette: Drama og teater for børn og unge : hvorfor giver det læring? – Rødekro, Drama, 2013. Plass: 792 B
Estetiske fag
Ahlcrona, Mirella Forsberg: Kreativitet i förskolan. – Lund, Studentlitteratur, 2016. Plass: 372.5 A
Konsten att lära barn estetik : en utvecklingspedagogisk studie av barns kunnande inom musik, poesi och dans / Ingrid Pramling Samuelsson o.a. – 3.uppl. – Lund, Studentlitteratur, 2015. Plass: 704.05 K
Fysisk fostring
Segberg, Unni Bogstrand: Barn og unge, bevegelse og utvikling : med motorikk som omdreiningspunkt. – Kristiansand, UnniB forlag, 2016. Plass: 155.412 S
Norsk
Solstad, Trine: Samtaler om bildebøker i barnehagen : en vei til opplevelse, lek og meningsskaping. – Oslo, Universitetsforlaget, 2016. Plass: 028.5 S
Pedagogikk
Barnet i centrum : pædagogik og relationer i vuggestue og dagpleje / Stig Broström o.a. – København, Akademisk Forlag, 2016. Plass: 372.231 B
Imsen, Gunn: Lærerens verden : innføring i generell didaktikk. – 5.utg. – Oslo, Universitetsforlaget, 2016. Plass: 371.102 I
Jebsen, Jens Kristian: Tilsyn i barnehagen. – Oslo, Pedlex, 2016. Plass:372.21 J
Kjær, Alice: Prosjektarbeid i barnehagen : fra fascinasjon til fordypelse. – Oslo, Cappelen Damm akademisk, 2016. Plass: 372.23 K
Lund, Ingrid: Mobbing i barnehagen : anerkjennelse for forebygging / … og Anne Helgeland. – Oslo, Pedlex, 2016. Plass: 372.5 L
Pedagogisk miljö i tanke och handling / Linda Linder (red.) – Stockholm, Lärarförbundet, 2016. Plass: 372.23 P
Professionellt lärande i förskolan : med utgångspunkt i hållbar utveckling / Annika Elm Fristorp & Inge Johansson. – Stockholm, Liber, 2015. Plass: 372.24 P
Refleksjon & relevans : språklig og kulturelt mangfold i lærerutdanningene / Inger Marie Lindboe o.a. (red.) – Vallset, Oplandske bokforlag, 2015. Plass: 370.14 R
Samuelsson, Ingrid Pramling: Lärandets grogrund / …, Sonja Sheridan. – 3. uppl. – Lund, Studentlitteratur, 2016. Plass: 372.2 S
Smedsrud, Jørgen: Evnerike elever og tilpasset opplæring / … og Kjell Skogen. – Bergen, Fagbokforlaget, 2016. Plass: 371.95 S
Spurkeland, Jan: Relasjonskompetanse i skolen / … og Marit Onshuus Lysebo. – Oslo, Pedlex, 2016. Plass: 370.15 S
Understanding digital technologies and young children : an international perspective / edited by Susanne Garvis and Narelle Lemon. – London, Routledge, 2016, Plass: 371.334 U
Utveckla förståelse i förskolan : en grund för god läsutveckling / Andrea Debruin-Parecki, Anne van Kleeck, Sabra Gir (red.) – Lund, Studentlitteratur, 2016. Plass: 372.23 U
Psykologi
Hognestad, Astri: Alene : et rom for endring og undring. – Oslo, Flux, 2016. Plass: 158.1 H
Kinge, Emilie: Barnesamtaler : det anerkjennende samværet og samtalens betydning for barn med samspillsvansker. – 2.utg. – Oslo, Gyldendal akademisk, 2016. Plass: 155.28 K
Moderne personlighetspsykologi / Henrik Høgh-Olesen, Thomas Dalsgaard og Finn Skårderud (red.) – Oslo, Gyldendal akademisk, 2016. Plass: 155.2 M
Samfunnsfag
Forvaltning av makt og moral i velferdsstaten : fra sosial arbeid til «arbeid med meg selv»? / Randi Krokan og Ole Jacob Madsen (red.) – Oslo, Gyldendal akademisk, 2016. Plass: 361.2 F
Lippestad, Geir: Et større vi : til forsvar for livet. – Oslo, Aschehoug, 2016. Plass: 155.454 L
Stang, Elisabeth Gording: Hva skal vi med menneskerettigheter? : betydningen av menneskerettigheter i helse- og sosialfaglig arbeid / … og Nora Sveaass. – Oslo, Gyldendal akademisk, 2016. Plass: 341.48 S
Taraku, Sylo: Innvandringsrealisme : politikkens muligheter i folkevandringens tid. – Oslo, Dreyer, 2016. Plass: 325.4 T
Vold mot barn : teoretiske, juridiske og praktiske tilnærminger / Kate Mevik, Ole Greger Lillevik og Oddbjørg Edvardsen (red.) – Oslo, Gyldendal akademisk, 2016. Plass: 364.15 V
Øhrn, Hege Ingvoldstad: Rettigheter og plikter ved sykdom, svangerskap, fødsel og adopsjon / …, Inger Marie Højdahl. – Oslo, Kommuneforlaget, 2013. Plass: Ref. 344.02 Ø
Spesialpedagogikk
ADHD og det disiplinerte samfunn / Aksel Tjora og Lisbeth Elvira Levang (red.) – Bergen, Fagbokforlaget, 2016. Plass: 155.4541 A
Barn, vold og traumer : møter med unge i utsatte livssituasjoner / Carolina Øverlien, Mona-Iren Hauge og Jon-Håkon Schulz. – Oslo, Universitetsforlaget, 2016. Plass: 364.15 B