Nye fagbøker på biblioteket, mai 2016

  • Publisert: 01.06.2016
  • Oppdatert: 27.06.2016

Barndom

Korczak, Janusz: Barnets rett til respekt. – Oslo, Cappelen Damm akademisk, 2016. Plass: 305.23 K

The SAGE handbook of early childhood research / edited by Ann Farrell, Sharon Lynn Kagan and E. Kay M. Tisdall. – Los Angeles, SAGE, 2016. Plass: 305.23072 S

Drama

Bak, Jette: Drama og teater for børn og unge : hvorfor giver det læring? – Rødekro, Drama, 2013. Plass: 792 B

Estetiske fag

Ahlcrona, Mirella Forsberg: Kreativitet i förskolan. – Lund, Studentlitteratur, 2016. Plass: 372.5 A

Konsten att lära barn estetik : en utvecklingspedagogisk studie av barns kunnande inom musik, poesi och dans / Ingrid Pramling Samuelsson o.a. – 3.uppl. – Lund, Studentlitteratur, 2015. Plass: 704.05 K

Fysisk fostring

Segberg, Unni Bogstrand: Barn og unge, bevegelse og utvikling : med motorikk som omdreiningspunkt. – Kristiansand, UnniB forlag, 2016. Plass: 155.412 S

Norsk

Solstad, Trine: Samtaler om bildebøker i barnehagen : en vei til opplevelse, lek og meningsskaping. – Oslo, Universitetsforlaget, 2016. Plass: 028.5 S

Pedagogikk

Barnet i centrum : pædagogik og relationer i vuggestue og dagpleje / Stig Broström o.a. – København, Akademisk Forlag, 2016. Plass: 372.231 B

Imsen, Gunn: Lærerens verden : innføring i generell didaktikk. – 5.utg. – Oslo, Universitetsforlaget, 2016. Plass: 371.102 I

Jebsen, Jens Kristian: Tilsyn i barnehagen. – Oslo, Pedlex, 2016. Plass:372.21 J

Kjær, Alice: Prosjektarbeid i barnehagen : fra fascinasjon til fordypelse. – Oslo, Cappelen Damm akademisk, 2016. Plass: 372.23 K         

Lund, Ingrid: Mobbing i barnehagen : anerkjennelse for forebygging / … og Anne Helgeland. – Oslo, Pedlex, 2016. Plass: 372.5 L

Pedagogisk miljö i tanke och handling / Linda Linder (red.) – Stockholm, Lärarförbundet, 2016. Plass: 372.23 P

Professionellt lärande i förskolan : med utgångspunkt i hållbar utveckling / Annika Elm Fristorp & Inge Johansson. – Stockholm, Liber, 2015. Plass: 372.24 P

Refleksjon & relevans : språklig og kulturelt mangfold i lærerutdanningene / Inger Marie Lindboe o.a. (red.) – Vallset, Oplandske bokforlag, 2015. Plass: 370.14 R

Samuelsson, Ingrid Pramling: Lärandets grogrund / …, Sonja Sheridan. – 3. uppl. – Lund, Studentlitteratur, 2016. Plass: 372.2 S

Smedsrud, Jørgen: Evnerike elever og tilpasset opplæring / … og Kjell Skogen. – Bergen, Fagbokforlaget, 2016. Plass: 371.95 S

Spurkeland, Jan: Relasjonskompetanse i skolen / … og Marit Onshuus Lysebo. – Oslo, Pedlex, 2016. Plass: 370.15 S

Understanding digital technologies and young children : an international perspective / edited by Susanne Garvis and Narelle Lemon. – London, Routledge, 2016, Plass: 371.334 U

Utveckla förståelse i förskolan : en grund för god läsutveckling / Andrea Debruin-Parecki, Anne van Kleeck, Sabra Gir (red.) – Lund, Studentlitteratur, 2016. Plass: 372.23 U

Psykologi

Hognestad, Astri: Alene : et rom for endring og undring. – Oslo, Flux, 2016. Plass: 158.1 H

Kinge, Emilie: Barnesamtaler : det anerkjennende samværet og samtalens betydning for barn med samspillsvansker. – 2.utg. – Oslo, Gyldendal akademisk, 2016. Plass: 155.28 K

Moderne personlighetspsykologi / Henrik Høgh-Olesen, Thomas Dalsgaard og Finn Skårderud (red.) – Oslo, Gyldendal akademisk, 2016. Plass: 155.2 M

Samfunnsfag

Forvaltning av makt og moral i velferdsstaten : fra sosial arbeid til «arbeid med meg selv»? / Randi Krokan og Ole Jacob Madsen (red.) – Oslo, Gyldendal akademisk, 2016. Plass: 361.2 F

Lippestad, Geir: Et større vi : til forsvar for livet. – Oslo, Aschehoug, 2016. Plass: 155.454 L

Stang, Elisabeth Gording: Hva skal vi med menneskerettigheter? : betydningen av menneskerettigheter i helse- og sosialfaglig arbeid / … og Nora Sveaass. – Oslo, Gyldendal akademisk, 2016. Plass: 341.48 S

Taraku, Sylo: Innvandringsrealisme : politikkens muligheter i folkevandringens tid. – Oslo, Dreyer, 2016. Plass: 325.4 T

Vold mot barn : teoretiske, juridiske og praktiske tilnærminger / Kate Mevik, Ole Greger Lillevik og Oddbjørg Edvardsen (red.) – Oslo, Gyldendal akademisk, 2016. Plass: 364.15 V

Øhrn, Hege Ingvoldstad: Rettigheter og plikter ved sykdom, svangerskap, fødsel og adopsjon / …, Inger Marie Højdahl. – Oslo, Kommuneforlaget, 2013. Plass: Ref. 344.02 Ø

Spesialpedagogikk

ADHD og det disiplinerte samfunn / Aksel Tjora og Lisbeth Elvira Levang (red.) – Bergen, Fagbokforlaget, 2016. Plass: 155.4541 A

Barn, vold og traumer : møter med unge i utsatte livssituasjoner / Carolina Øverlien, Mona-Iren Hauge og Jon-Håkon Schulz. – Oslo, Universitetsforlaget, 2016. Plass: 364.15 B

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.