DMMH | Nye fagbøker ved Høgskolebiblioteket, april del 2

Nye fagbøker ved Høgskolebiblioteket, april del 2

  • Publisert: 01.05.2018
  • Oppdatert: 07.05.2018

Barnekultur

Nikolajeva, Maria: Barnbokens byggklossar.-3.utg.- Lund, Studentlitteratur 2017 Plass: 028.5 N

Forskning / samfunnsvitenskap

Miles, Matthew B.: Qualitative data analysis; a methods sourcebook.-3rd ed.- Los Angeles, Sage 2014 Plass: q 300.72 M

Saldana, Johnny: The coding manual for qualitative researchers.- 3rd.ed.- London, Sage 2016 Plass: 300.72 S

Theory in action; theoretical constructionism / edited by Peter Sohlberg & Håkon Leiulfsrud.- Leiden/Boston, Brill 2017 Plass: 300.1 T

Musikk

Natur og friluft

Dragland, Åse: Slik påvirker naturen oss.- Oslo, Flux 2018 Plass: 796.5 D

Norsk

Oppvekst / flerkulturell oppvekst / oppdragelse

Gilani, Azra: En muslimsk mors kamp / …og Maria Gilani.- Bergen, Vigmostad & Bjørke 2018 Plass: 305.4841 G

Montgomery, Hedvig: Foreldremagi; syv enkle steg for å lykkes med oppdragelsen.- Pilar forlag 2018 Plass: 649.1 M

Organisasjon og ledelse

Varme konflikter i arbeidslivet; organisatoriske perspektiver og håndteringsmetoder / Hanne Heen og Robert H. Salomon (red.).- Oslo, Gyldendal 2018 Plass: 331.04 V

Pedagogikk / Spes.- / språk / lek

Alnervik, Karin: Pedagogiskt ledarskap och kollegialt lärande i förskolan / Karin Alnervik & Per Alnervik.- Stockholm, Liber 2017 Plass: 372.24 A

Barnehagens grunnsteiner; formålet med barnehagen / Vibeke Glaser, Kari Hoås Moen, Sissel Mørreaunet og Frode Søbstad (red.) .- 2.utg.- Oslo, Universitetsforlaget 2018 Plass: 372.2 B

Barn skaper sted - sted skaper barn / Anne Myrstad, Toril Sverdrup og Mai Brit Helgesen.- Bergen, Fagbokforlaget 2018 Plass: 372.2 B

Bovbjerg, Anne: Frydlege; leg som social inclusion og resiliens.- Fredriksberg, Frudenlund, 2015 Plass: 155.418 B

Didaktik for pædagoger / Tom Ritchie & Ditte Tofteng (red.)- Værløse, Billesø & Baltzer 2017 Plass: 370.1 D

Hjellup, Line Hansen: Skolebiblioteket; Læring og leseglede i grunnskolen.- Oslo, Cappelen Damm akademisk 2018 Plass: 027.8 H

Lauvås, Per: Vurdering i skolen.- Oslo, Cappelen Damm akademisk 2018 Plass: 371.27 L

Pædagogiske grundfortællinger / Hans Skadkær Pedersen og Niels Reinsholm (red.).- 2. udg.- Århus, KvaN 2001 Plass. 370.1 P

Pålerud, Turi: Se og forstå barn; vurdering I barnehagen.- Bergen, Fagbokforlaget 2018 Plass: 372.2 P

The Routledge international handbook of early literacy education; a contemporary guide to literacy teaching and interventions in a global context / edited by Natalia Kucirkova et al.- London, Routledge 2017 Plass: 372.4 R

Rønhovde, Lisbeth Iglum: Kan de ikke bare ta seg sammen; om barn og unge med ADHD og Tourettes syndrom.-3. utg.-Oslo, Gyldendal 2018 Plass: 371.93 R

Sjöberg, Catarina: Språkleka i förskolan; barns möjlighet till ett rikt språk.- Stockholm, Gothia Fortbildning 2018 Plass: 155.413 S

Sollesnes, Torkjell: Vellykket arbeid med vanskelig atferd.- Oslo, Cappelen Damm Akademisk 2018 Plass: 371.93 S

Psykologi / psykiatri / terapi / utviklingspsykologi

Amble, Lene: Miljøterapi som behandling ved komplekse traumer hos barn og unge.- Oslo, Universitetsforlaget 2016 Plass: 616.89 A

Miljøterapi; prinsipper, perspektiver og praksis / Aicja Olkowska og Berit Landmark (red.).- Bergen, Fagbokforlaget 2016 Plass: 616.89 M

Lagercrantz, Hugo: I barnets hjärna.- Riviera förlag 2012 Plass: 155.4 L

Larsen, Erik: Miljøterapi med barn og unge; organisasjonen som terapeut.-3.utg.- Oslo, Universitetsforlaget 2018 Plass: 616.89 L

Religion / sjelesorg / kirkebygg

Dybdahl, Gunn Heidi: Sansen for det hellige; oppdag kirkerommet med alle sanser / …, Cecilie Bakkene Pedersen og Ragnhild Halle. - Oslo, IKO-forlaget 2018 Plass: q 726.5 F

Leenderts, Torborg Aalen: I møte med lidelsen; finnes det en kjærlig Gud? Oslo, Kom forlag 2018 Plass: 231.7 L