Høgskolelektor
Faggruppe for samfunnsfag | Institutt for real-, natur- og samfunnsfag
- Jeg jobber med
-
Jeg jobber
ved bachelorutdanningen innenfor kunnskapsområdet "Samfunn, religion,
livssyn og etikk" både på campus i Trondheim og i Kristiansund. Jeg er
emneansvarlig for BLSRL1010 og BLSRL 3010 på deltidsstudiet i Kr sund.
Jeg leder
lærerutdanningsbarnehageprosjektet LUBA (https://dmmh.no/forskning-og-utvikling/fou-prosjekter/luba-utvikling-av-barnehagelarerutdanningene-i-tett-samarbeid-med-barnehager)
. Det er et samarbeid mellom Granåsen og SIT barnehager, der hensikten er å
gjøre undervisningen og praksis enda mer relevant og praksisnær gjennom
samskaping og forskning (PhD-stipend + FOU-stipendiater)
Medlem av
Utdanningsutvalget på DMMH samt Nemda for studentsaker.
- Utdanning
-
2023 - 2024 : Universitets og høgskolepedagogikk 2
2022-2023: Universitets og høgskolepedagogikk 1
2018 - 2020: Nordisk årsenhet
2013 - 2015: Praktisk pedagogisk utdanning
1988 – 1994: Sosiologi hovedfag (Cand. Polit)
1984 - 1985: U-landsfag – utviklingsstudier (ADH - nå: UiA)
1983 – 1984: Engelsk grunnfag (ADH - nå: UiA)
Prosjekkoordinator Norsk Folkehjelp - Øst-Afrika-desken
Avdelingsleder TNS Gallup (Nå: Kantar) for Kvalitativt analysesenter
Prosjektansvarlig Sørvis Kommunikasjon AS
Lektor m/ opprykk på Risør VGS i samfunnsfag og engelsk
- Forskning og utvikling
-
Med på prosjektet "Utadrettet ledelse og inkluderende praksis- i møte med kompetanseløftet" (Kompkart) sammen med Birgitte Ljunggren, Linda Janninger og Ingvild Åmot
Deltaker i prosjektet "Improving relevance in the education of early childhood teacher education through co-creation based partnership" med Merete Moe og Pål Gerhard Rysstad - forskning på LUBA-samarbeidet mellom DMMH og to barnehager i Tr heim
Medlem av Forskergruppe i barnehageledelse
- Publikasjoner
-
Janninger, L., Salvesen, P. E. & Åmot, I. (2024). Barnehagelederes rolleforståelse i implementeringen av en statlig initiert
prosess. Nordisk barnehageforskning, Special issue: Barnehageledelse, 21(2) 24, 1–22. https://doi.org/10.23865/nbf.v21.428
Salvesen, P.E., Janninger, L. & Åmot, I. (2024). Statlig reformprosess møter liten motstand i barnehager. Utdanningsnytt. https://www.utdanningsnytt.no/barnehagelaererrollen-barnehagelaererutdanning-barnehager/statlig-reformprosess-moter-liten-motstand-i-barnehager/387963