Rune Storli
Rune Storli
Formidling
-
Faglig foredrag
Hva kjennetegner gode lekemiljøer i barnehagen?
-
Faglig foredrag
Det fysiske miljøet i barnehagen – sammenhenger og forskningsbaserte kriterier for barns lek, læring og trivsel
-
Faglig foredrag
Med leken i sentrum -hvordan gjøre uteområdet i barnehagen mer lekbart
-
Vitenskapelig foredrag
Nonplay in Norwegian Early Childhood Education and Care Institutions
-
Vitenskapelig foredrag
Children's involvement in free play in ECEC institution's outdoor environments
-
Vitenskapelig foredrag
Children’s involvement in ECEC institutions’ outdoor environments; facilitating spaces, places and materials
-
Faglig foredrag
Det har jeg aldri prøvd før, så det tror jeg sikkert at jeg kan klare.Hvorfor er vi så like og samtidig så forskjellige?
-
Faglig foredrag
Born to be wild -om barns viltre lek
-
Vitenskapelig foredrag
Criteria for ECEC indoor-/ outdoor environments that promote childeren's physical and psychosocial helath.
-
Vitenskapelig foredrag
Gender matters
-
Vitenskapelig foredrag
Gender differences in Preschool Teachers’ Perceptions of Children’s Rough-and Tumble Play (R&T)
-
Vitenskapelig foredrag
Male Preschool Teachers’ Perceptions of Children’s Rough-and-Tumble Play (R&T) in Indoor and Outdoor Environments
-
Vitenskapelig foredrag
Preschool Teachers’ Perceptions of Children’s Rough-and-Tumble Play (R&T) in Indoor and Outdoor Environments
-
Faglig foredrag
Boltrelek og lekeslåssing
-
Faglig foredrag
Boltrelek og lekeslåssing i barnehagen
-
Faglig foredrag
Born to be wild- hvorfor gi rom for den viltre leken i barnehage og skole
-
Faglig foredrag
Born to be wild, -om de viltre barna i barnehagen.
-
Faglig foredrag
Lekeslossing i barnehagen - kun forbeholdt gutter og menn?
-
Faglig foredrag
Child-friendly play environment -what is that?
-
Faglig foredrag
Boltelek og lekeslåssing i barnehagen
-
Faglig foredrag
Nature and outdoor class. Rough and tumble play
-
Vitenskapelig foredrag
Boltrelek og lekeslåssing i barnehagen i et didaktisk perspektiv
-
Vitenskapelig foredrag
Complexity in Kindergarten playgrounds and children`s physical active play
-
Vitenskapelig foredrag
What influence the attitudes and practice of preschool staff toward rough-and tumble play?
-
Vitenskapelig foredrag
Ansattes holdninger og praksis i forhold til boltrelek og lekeslåssing i barnehagen
-
Vitenskapelig foredrag
Characteristic of rough and tumble play (R&T)in Kindergarten
-
Vitenskapelig foredrag
Boltrelek og lekeslåssing - den stygge andungen i barnehagen
-
Faglig foredrag
Den frie leken er aldri fri - hvem bestemmer hva som er god lek?
-
Vitenskapelig foredrag
Rought and tumble play in kindergarten; the uggly duckling in the play-family?
-
Faglig foredrag
Om bråkelek og lekslossing - kan kara redde gutta?
-
Faglig foredrag
Selfmade outdoor playground
-
Faglig foredrag
Find out about forest kindergartens in Norway
-
Vitenskapelig foredrag
Affordances in outdoor environments and childrens psysical active play in pre-school
-
Poster
Barns fysisk aktive lek sett i forhold til kvaliteten i barnehagens uteområde
-
Poster
Level of Physical Activity according to affordances in Preschool outdoor environment
-
Vitenskapelig foredrag
Mens motivation, well being and perceived options in female dominated working environments
-
Vitenskapelig foredrag
Motivasjon, trivsel og handlingsmuligheter hos menn i kvinnedominerte arbeidsmiljø
-
Faglig foredrag
Å plassen ligg så høgt, høgt oppe i ei ur; Frøset gård - et arnested for lek, opplevelse og utvikling i et bynært miljø
Publikasjoner
-
Vitenskapelig artikkel
Looking beneath the surface: associations between varied outdoor surfaces and children’s diverse play behaviours in early childhood education and care institutions
-
Intervju tidsskrift
Menn, superhelter og rollelek: - Ei gullgruve for pedagogisk arbeid
-
Vitenskapelig artikkel
Nonplay in Norwegian Early Childhood Education and Care Institutions
-
Briefs
Leken. En Faglig prat til barnets beste.
-
Populærvitenskapelig artikkel
Å skape en lekeplass som inspirerer til lek
-
Vitenskapelig artikkel
Children’s Rough-and-Tumble Play in a Supportive Early Childhood Education and Care Environment
-
Digitale læremidler
Digistory, Nr. 3: Barns lek med løsmaterialer i uteområdet i barnehagen
-
Digitale læremidler
Webinar, Episode 3: Hva kjennetegner et godt lekemiljø i barnehagen?
-
Digitale læremidler
Podcast, Episode 4: Miljøer som inviterer til boltrelek og lekeslåssing i barnehagen
-
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
Contributions to Sustainability through Young Children’s Nature Play: A Systematic Review
-
Vitenskapelig artikkel
The relationship between indoor environments and children’s play – confined spaces and materials
-
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
Young children’s perspectives regarding rough and tumble play: A systematic review
-
Vitenskapelig artikkel
The dynamic relationship between outdoor environments and children’s play
-
Vitenskapelig artikkel
Children's Involvement in Free Play and the Use of Play Materials in the Outdoor Early Childhood Education and Care Environment
-
Nettsider (opplysningsmateriale)
Barnehagemiljo.no
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Boltrelek og lekeslåssing i barnehagens innemiljø
-
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Barnehagens fysiske inne- og utemiljø. Inspirasjon til lek.
-
Mastergradsoppgave
Fysisk miljø i barnehagen: en undersøkelse av barnehagelæreres uttalelse om fysisk miljø og dets betydninger for barns lek
-
Vitenskapelig artikkel
Children's play, well-being and involvement: how children play indoors and outdoors in Norwegian early childhood education and care institutions
-
Kronikk
Kongen på haugen er død. Leve kongen!
-
Populærvitenskapelig artikkel
TUMLEROMMET –ET KINDEREGG FOR LEK, LÆRING OG BEGEISTRING!
-
Populærvitenskapelig artikkel
Children, mothers, and preschool teachers’ perceptions of play: Findings from Turkey and Norway
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Boltrelek og lekeslåssing som kommunikasjon
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Fysisk og motorisk utvikling
-
Vitenskapelig artikkel
Gender matters: male and female ECEC practitioners’ perceptions and practices regarding children's rough-and-tumble play (R&T)
-
Kronikk
Klamt sikkerhetshysteri versus frydefull lek
-
Fagartikkel
Hvordan skape gode utemiljøer for barn?
-
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
Preschool teachers’ perceptions of children's rough-and-tumble play (R&T) in indoor and outdoor environments
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Boltrelek og lekeslåssing i et utviklingsperspektiv
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Fysisk og motorisk utvikling
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Boltrelek og lekeslåssing i et barnehagepedagogisk perspektiv
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Born to be wild - barns boltrelek og lekeslåssing
-
Lærebok
Lag en naturlekeplass - i barnehage og skole
-
Vitenskapelig artikkel
Characteristics of indoor rough-and-tumble play (R&T)with physical contact between players in preschool :
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Kategorisering av barns mangfoldige uttrykk i boltrelek og lekeslåssing i barnehagen
-
Populærvitenskapelig artikkel
"Vil du være med på leken, får du tåle steken". Om boltrelek og lekeslåssing i barnehagen
-
Kronikk
Kongen på haugen
-
Vitenskapelig artikkel
Affordances in outdoor environments and children's physically active play in pre-school
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Bevegelseslek i barnehagens uteområde
-
Vitenskapelig artikkel
Affordences in outdoor environment and childrens physicaly active play in preschool
-
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Menn i minoritet - en studie i motivasjon, arbeidsinnsats og handlingsmuligheter hos mannlige førskolelærere og lærere
-
Kompendium
Motivasjon, trivsel og opplevelse av handlingsmuligheter blant mannlige førskolelærere og lærere i Sør-Trøndlelag
-
Fagartikkel
Hva er det med ungdommen på Oppdal?
-
Lærebok
Lag en naturlekeplass - prinsipper og praktiske ideer
-
Fagartikkel
Flemmen med ryggen mot framtida