EECERA er en non-profit organisasjon som arbeider for å fremme tverrfaglig forskning på barn og barndom. Konferansen er med sine rundt 600 deltagere Europas største konferanse i sitt slag.
Hvert år holder flere av DMMHs forskere faglige innlegg på konferansen. I år er vi blant annet representert med:
Førstelektor Hjørdis Krosshøl Bakke og høgskolelektor Bjørg Svinsholt: Poster: "The study aims to show whether practical and artistic work in nature can support the understanding and knowledge of biological diversity and motivate to protect the environment as well as raise more awareness on the value of practical outdoor activities in kindergarten."
Førstelektor Kari Emilsen: Medlem av EECERA Special Interest Group Gender Balance som organiserer førkonferansen "Childrens’ perspectives on gender of adult workers in ECEC: Interactions and representations", samt to symposium: "Gender and professional development in ECEC" og "Researching Masculinities in Early Childhood Settings."
Professor Kjell-Åge Gotvassli: "Director`s Work with Children`s Learning in ECECs as Learning Organizations."
Høgskolelektor Marit Heldal: "Barnestemmen - hvordan opplever barn sin egen stemme, og hvordan kan barnehagen være en arena der barna får utviklet god stemmebruk?"
Professor Tora Korsvold: "Diversity and inclusion in Norwegian ECEC settings: How to recognize the total competence of individuals?"
Professor Ole Fredrik Lillemyr: Leder symposiet: Leadership for Learning: ECEC`s in Norway: Organizational Contexts for Learning."
Internasjonal koordinator Anne-Sine van Marion: "Minority parents (Non-Scandinavian) and their experiences with Norwegian nature and outdoors discourses in day-care centres."
Førsteamanuensis Merete Moe: "Dialogic relations in healthy organizations".
Førstelektor Kari Hoås Moen: "Leadership for developing a common view on children`s learning."
Høgskolelektor Ole Johan Sando: "Hvordan sikkerhetsfokus i samfunnet påvirker aktiviteter i barnehagen." (Andreforfatter Ellen Beate H. Sandseter.)
Førsteamanuensis Ellen Beate H. Sandseter: "Trivselsmonitoren som en metode for å samle inn longitudinelle data om barns trivsel i barnehagen. (Andreforfatter Monica Seland.)
Førsteamanuensis Tatjana Kielland Samoilow: "Bildebøker og politikk. Hvordan se norske bildebøker i lys av diskursen rundt barn som borgere."
Førsteamanuensis Monica Seland: "The Discourse of Lifelong Learning and children as "secret agents" in a Norwegian ECEC setting."
Professor Yngve Skjæveland: "The implementation of ECECs as learning organisations in Norway in a political context." Leder symposiet: "Leadership for Learning: ECEC`s in Norway: The Learning Challenges in ECEC`s in Norway."
Førsteamanuensis Oliver Thiel: Leder sesjonen: "ECE` teachers commitment and retention."
Hvert år holder flere av DMMHs forskere faglige innlegg på konferansen. I år er vi blant annet representert med:
Førstelektor Hjørdis Krosshøl Bakke og høgskolelektor Bjørg Svinsholt: Poster: "The study aims to show whether practical and artistic work in nature can support the understanding and knowledge of biological diversity and motivate to protect the environment as well as raise more awareness on the value of practical outdoor activities in kindergarten."
Førstelektor Kari Emilsen: Medlem av EECERA Special Interest Group Gender Balance som organiserer førkonferansen "Childrens’ perspectives on gender of adult workers in ECEC: Interactions and representations", samt to symposium: "Gender and professional development in ECEC" og "Researching Masculinities in Early Childhood Settings."
Professor Kjell-Åge Gotvassli: "Director`s Work with Children`s Learning in ECECs as Learning Organizations."
Førstelektor Per Tore Granrusten: "Leading Early Childhood Centres (ECCs) as learning environment for children."
Høgskolelektor Trond Løge Hagen: "Children`s use of playgrounds - How do the environment affect children`s play?"
Høgskolelektor Trond Løge Hagen: "Children`s use of playgrounds - How do the environment affect children`s play?"
Høgskolelektor Marit Heldal: "Barnestemmen - hvordan opplever barn sin egen stemme, og hvordan kan barnehagen være en arena der barna får utviklet god stemmebruk?"
Professor Tora Korsvold: "Diversity and inclusion in Norwegian ECEC settings: How to recognize the total competence of individuals?"
Professor Ole Fredrik Lillemyr: Leder symposiet: Leadership for Learning: ECEC`s in Norway: Organizational Contexts for Learning."
Internasjonal koordinator Anne-Sine van Marion: "Minority parents (Non-Scandinavian) and their experiences with Norwegian nature and outdoors discourses in day-care centres."
Førsteamanuensis Merete Moe: "Dialogic relations in healthy organizations".
Førstelektor Kari Hoås Moen: "Leadership for developing a common view on children`s learning."
Høgskolelektor Ole Johan Sando: "Hvordan sikkerhetsfokus i samfunnet påvirker aktiviteter i barnehagen." (Andreforfatter Ellen Beate H. Sandseter.)
Førsteamanuensis Ellen Beate H. Sandseter: "Trivselsmonitoren som en metode for å samle inn longitudinelle data om barns trivsel i barnehagen. (Andreforfatter Monica Seland.)
Førsteamanuensis Tatjana Kielland Samoilow: "Bildebøker og politikk. Hvordan se norske bildebøker i lys av diskursen rundt barn som borgere."
Førsteamanuensis Monica Seland: "The Discourse of Lifelong Learning and children as "secret agents" in a Norwegian ECEC setting."
Professor Yngve Skjæveland: "The implementation of ECECs as learning organisations in Norway in a political context." Leder symposiet: "Leadership for Learning: ECEC`s in Norway: The Learning Challenges in ECEC`s in Norway."
Førsteamanuensis Oliver Thiel: Leder sesjonen: "ECE` teachers commitment and retention."