Bjørgen, K (2016). Children's Well-being and Involvement in Physically Active Outdoors Play in a Norwegian Kindergarten: Playful Sharing of Physical Experiences. Child Care in Practice. http://www.tandfonline.com/loi/cccp20. Published online: 04 Sep 2015. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13575279.2015.1051512
Bjørgen, K (2016). Physical activity in light of affordances in outdoor environments: qualitative observation studies of 3–5 years olds in kindergarten. Springerplus. 2016; 5(1): 950. Published online 2016 Jun 30. doi:10.1186/s40064-016-2565-yhttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4929114/
Bjørgen, K & Svendsen, B (2015). Kindergarten practitioners’ experience of promoting children’s involvement in and enjoyment of physically active play: Does the contagion of physical energy affect physically active play? Contemporary Issues in Early Childhood. Vol 16, Issue 3, 2015.http://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1463949115600025
Bjørgen, K (2012). Physical activity in kindergartens outdoor environments. 5 Years old childrens experiences of bodily and physical play outdoors. Nordic Kindergartenresearch 2012, vol 5 NO.2 (6) S.1-15
Bjørgen, K (2009). Women's education levels and its impact on their attitudes towards children's health development Published in: Early Child Development and Care 10 November 2009
Bjørgen, K (2015). Frem barns bevegelsesglede I barnehagen. I barnehagefolk nr.1/2015. Februar2015.Barnehageforum.n
Bjørgen, K (2012). Fysisk lek i barnehagens uterom. 5 åringers erfaringer med kroppslig fysisk lek i barnehagens uterom. Nordisk Barnehageforskning 2012, vol 5 NO.2 (6) S.1-15
Bjørgen, K (2009). Women's education levels and its impact on their attitudes towards children's health development Published in: Early Child Development and Care First Published on: 10 November 2009
Bjørgen, K (2009). 5 åringer om mat, måltid og medvirkning. Norsk Pedagogisk Tidsskrift. Artikkel antatt og publisert i utgave 1/09
Bjørgen, K (2008). Barnehagen som arena for helsefremmende arbeid. Foresattes og personalets oppfatninger om barn og helse. FoU i praksis 2008. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning Trondheim: Tapir Akademisk Forlag.
Bjørgen, K., & Traasdahl, E. (2008). Intervju av 5-åringer i gruppe som forskningsmetode. I T. M. Guldal, O. F. Lillemyr, G. Løkken, N. Naastad, & F. Rønning (red.), FoU i praksis 2007. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning (s. 55-64). Trondheim: Tapir Akademisk Forlag.
Bjørgen, K. (2006). ”Uteliv og fysisk aktivitet i barnehagen” i tidsskrift ”barnehagefolk” nr 2/2006.
Bjørgen, K. (2006). ”Aktivitetsnivå og uteliv i barnehagen” publisert i tidsskrift for barnehagefolk ”barnehagen” nr 6/2006.
Bjørgen, K (2006). «den norske matpakke – tradisjonen - på prøve?» publisert i tidsskrift for barnehagefolk ”barnehagen” Utgitt februar 2006. nr 2/2006
Bjørgen, K (2001). Artikkel i Spesialpedagogikk 4/01; synshemmede barn og deltakelse i kroppsøving og fysisk aktivitet i fritiden.
Bok:
2018:Bjørgen, K (2017). Tilrettelegging av bevegelsesglede i barnehagen. Praksisboka.
2017:Bjørgen, K (2017). Bevegelsesglede – i et barnehageperspektiv. I boka Barnehagens Grunnsteiner.
2017:Berg, A og Bjørgen, K (2017). Veier til språkutvikling
2009/10: To bokkapitler i boka; Kroppslighet i barnehagen (Sandseter, Hagen, Moser red.). kap 16; praktisk planlegging og tilrettelegging i bevegelseslek i barnehagen. Og kap.20; barns bevegelseslek i snø og is.