Bjørgen, K., Moe, B., Wold, P.A & Melis, C. (2022) Children’s knowledge about the origins of food in early childhood education and care institutions (ECEC) in Norway. Education 3-13, DOI: 10.1080/03004279.2022.2049839
Bjørgen, K & Moe, B (2021). Ansattes vurdering av barns trivsel i barnehagen. Tidsskriftet Barn. Nr. 1. 2021: 55-68 ISSN 2535-5449. DOI: 10.5324/barn.v39i1.3404
Melis C, Wold P-A, Billing AM, Bjørgen K, Moe B. (2020) Kindergarten Children’s Perception about the Ecological Roles of Living Organisms. Sustainability. 12 (22):9565. https://doi.org/10.3390/su12229565
Melis C, Wold, P-A, Bjørgen, K & Moe, B. (2020). Norwegian Kindergarten Children's Knowledge about the Environmental Component of Sustainable Development. Sustainability 12(19):8037. DOI: 10.3390/su12198037
Kwi-Ok Nah, K. Bjørgen, Y. M. Go & Y. E. Yoo (2020) A comparative study of ECEC practitioners’ perceptions of children’s well-being and their roles in South Korea and Norway. European Early Childhood Education Research Journal, 28:6, 847-863, DOI:10.1080/1350293X.2020.1836585
Bjørgen, K (2016). Children's Well-being and Involvement in Physically Active Outdoors Play in a Norwegian Kindergarten: Playful Sharing of Physical Experiences. Child Care in Practice. http://www.tandfonline.com/loi/cccp20. Published online: 04 Sep 2015. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13575279.2015.1051512
Bjørgen, K (2016). Physical activity in light of affordances in outdoor environments: qualitative observation studies of 3–5 years olds in kindergarten. Springerplus. 2016; 5(1): 950. Published online 2016 Jun 30. doi:10.1186/s40064-016-2565-yhttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4929114/
Bjørgen, K & Svendsen, B (2015). Kindergarten practitioners’ experience of promoting children’s involvement in and enjoyment of physically active play: Does the contagion of physical energy affect physically active play? Contemporary Issues in Early Childhood. Vol 16, Issue 3, 2015.http://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1463949115600025
Bjørgen, K (2012). Physical activity in kindergartens outdoor environments. 5 Years old childrens experiences of bodily and physical play outdoors. Nordic Kindergartenresearch 2012, vol 5 NO.2 (6) S.1-15
Bjørgen, K (2009). Women's education levels and its impact on their attitudes towards children's health development Published in: Early Child Development and Care 10 November 2009
Bjørgen, K (2015). Frem barns bevegelsesglede I barnehagen. I barnehagefolk nr.1/2015. Februar2015.Barnehageforum.n
Bjørgen, K (2012). Fysisk lek i barnehagens uterom. 5 åringers erfaringer med kroppslig fysisk lek i barnehagens uterom. Nordisk Barnehageforskning 2012, vol 5 NO.2 (6) S.1-15
Bjørgen, K (2009). Women's education levels and its impact on their attitudes towards children's health development Published in: Early Child Development and Care First Published on: 10 November 2009
Bjørgen, K (2009). 5 åringer om mat, måltid og medvirkning. Norsk Pedagogisk Tidsskrift. Artikkel antatt og publisert i utgave 1/09
Bjørgen, K (2008). Barnehagen som arena for helsefremmende arbeid. Foresattes og personalets oppfatninger om barn og helse. FoU i praksis 2008. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning Trondheim: Tapir Akademisk Forlag.
Bjørgen, K., & Traasdahl, E. (2008). Intervju av 5-åringer i gruppe som forskningsmetode. I T. M. Guldal, O. F. Lillemyr, G. Løkken, N. Naastad, & F. Rønning (red.), FoU i praksis 2007. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning (s. 55-64). Trondheim: Tapir Akademisk Forlag.
Bjørgen, K. (2006). ”Uteliv og fysisk aktivitet i barnehagen” i tidsskrift ”barnehagefolk” nr 2/2006.
Bjørgen, K. (2006). ”Aktivitetsnivå og uteliv i barnehagen” publisert i tidsskrift for barnehagefolk ”barnehagen” nr 6/2006.
Bjørgen, K (2006). «den norske matpakke – tradisjonen - på prøve?» publisert i tidsskrift for barnehagefolk ”barnehagen” Utgitt februar 2006. nr 2/2006
Bjørgen, K (2001). Artikkel i Spesialpedagogikk 4/01; synshemmede barn og deltakelse i kroppsøving og fysisk aktivitet i fritiden.
Bok:
Bjørgen, K. & Lysklett, O.B. (2022). Gøy på ski. Utvikling av barns skiferdigheter. Gyldendal Akademisk (i trykk i mai 2022, publisert 01.08.2022)
Bjørgen, K (2021). Kap.10; Bevegelseslek i barnehagen «Magesug og mageplask». I boka «Den fire Lekens Vilkår» red; Cecilie D. Fodstad, Glaser og Sæther. Universitetsforlaget 2021
Bjørgen, K (2018). Kap.19; Bevegelsesglede – i et barnehageperspektiv. Barnehagens grunnsteiner. Formålet med barnehagen. 2. utgave. Vibeke Glaser (red.), Kari Hoås Moen (red.), Sissel Mørreaunet (red.), Frode Søbstad (red.). Universitetsforlaget.
Berg, A og Bjørgen, K (2018). Kap.4; Småbarns språklæring i utelek. Veier til språk i barnehagen. Sonja Kibsgaard (red). Universitetsforlaget.
2018:Bjørgen, K (2017). Tilrettelegging av bevegelsesglede i barnehagen. Praksisboka.
2017:Bjørgen, K (2017). Bevegelsesglede – i et barnehageperspektiv. I boka Barnehagens Grunnsteiner.
2017:Berg, A og Bjørgen, K (2017). Veier til språkutvikling
2009/10: To bokkapitler i boka; Kroppslighet i barnehagen (Sandseter, Hagen, Moser red.). kap 16; praktisk planlegging og tilrettelegging i bevegelseslek i barnehagen. Og kap.20; barns bevegelseslek i snø og is.